Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stavba kanálu Dunaj-Odra-Labe pro lodě blokuje obcím nové stavby

Miliony tun betonu, ze kterého vznikne umělý průplav. A pak zamíří do kraje menší tankery a další plavidla ze Severního, Baltického i Černého moře. Starý nápad budovat kanál Dunaj-Odra-Labe stát opět oprášil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J71a16n 47S75l59o48v60í27k

2. 4. 2013 13:38

U nás je sice vodní doprava minimální, ale asi největší zisk by byl právě z tranzitní přepravy. A když se postavíte na most třeba ve švýcarské Basileji, doslova pod ním profrčí nákladní loď každých 10 minut.

1 1
možnosti
KU

Pokusím se shrnout pár základních bodů, proč je tato stavba velmi dobrým projektem:

- vodní doprava je nejlevnšjší ze všch způsobů dopravy, věděli jste například, že když si koupíte oříšky z jižní ameriky, tak 10 procent seny dopravy je cesta do německého přístavu a zbytek po silnicic k vám do města?, argument, že je pomalá je pochopitelně nesmyslný.. v dnešním globálním ekonomickém systému obchodování fungují dopravní cesty, jako neustálé toky zboží a surovin

- díky kanálu by se zvýšila konkurenceschopnost dopravy v ČR, plavba není zdarma a poplatky spolu s úsporami na dopravu by dle propočů vrátily investici do několika desítek let, kanál by pochopitelně odlehčil silniční dopravě, která je nyní již na pokraji únosnosti, ano silničářská lobby bude vždy proti, neboť ni potřebují hlavně investice do svého odvětví

- jedná se o nejekologičtější způsob dopravy s nejmenšími náklady na energii, to že stavbou kanálů se zničí okolí a příroda jsou jen nesmysly populistů, celá stavby pochopitelně podéhé přísným kriteriím pro ekologičnost, esistuje mnoho studií, které dokazují, že ekosystémy v okolí by byly jen nepatrně, nebo vůbec dotčeny, v některých případech by bylo prostředí dokonce zlepšeno díky stabilnějším průtokovým poměrům

- je důležité upozornit, že stavba samotná nemá pochopitelně význam, bež síťových překladišť a křížících bodů v celkovém systému dopravy, bez nich by nebyla efektivní, také je důležité upozornit, že celou stavbu nelze oslabovat některými limity, průplavnost se musí zachovat po celé délce dostatečná, nemá smysl stavět kousky, které nebudou mít původně nevrhovanou průplavnost

- to že se stavba kanálu nelíbí obcím je jen důkazem o omezenosti pohledů jejich představitelů, ve výsledku by funkční kanál přinesl do obcí pracovní řpíležitosti, příjmy v podobě poplatků z přítomných překladišť atd.. zkrátka by pomohl krajům a obcím s jejich růstem

3 2
možnosti
FM

kecy a lži od začátku do konce.

Pokud tvrdíte, že přirozená řeka s kolísavým vodním režimem, meandry, nivními loukami, lužním lesem atd. má stejnou biologickou hodnotu jako rovná stoka se stabilní hladinou, která je ještě k tomu přehrazena desítkami zdymadel (nepřekonatelná bariéra pro řadu druhů), tak jste k smíchu, nebo spíše k pláči..

2 2
možnosti
DP

D89a35v66i96d 50P79e37t10r

2. 4. 2013 4:48

+ Oživení ekonomiky především stavebnictví, levnější lodní doprava, spojení Černého, Baltského a Severního moře.

- Při stavbě sníženo či ohroženo prostředí v okolí, poměrně velké náklady na stavbu, nutnost stavět v CHKO,

Asi bych byl pro, ale chce to ještě zvážit.

2 2
možnosti
FM

Komunistické heslo poručíme větru a dešti..

Tato obludnost by zničila naprosto unikátní a v dnešní době již jedny z posledních úseků přirozeně meandrujících řek, náplavů, mokřin, znemožnila migrace ryb atd.

Namísto nádherných břehů Odry s ledňáčky a břehulemi by se táhly rovné stoky bez života.

Jediný výsledek pro ekonomiku by byl napakování se betonářů a úředníků.

Ať si nakradou, ale ať nedělají takovouto zrůdnost.

Ve zdevastování přírody by to mohlo konkurovat Třem soutěskám v Číně. Neuvěřitelné, že tohle může někdo (krom finančně zainteresovaných) v 21.století podporovat.

2 2
možnosti
JB

Dejme tomu, že váš názor je správný. Ale nepatříte potom k oslepeným obdivovatelům těchto děl (plavebních kanálů) v sousedním Německu? S vyjádřením, že oni jsou fakt borci.EU

1 2
možnosti
AK

Jde o to, kolik by to stálo a jaký by byl přínos. Faktem je, že na loď dlouhou 130m a širokou 11 se vejde opravdu hodně nákladu, na druhou stranu bude ta doprava o hodně pomalejší než vlak. Na druhou stranu by to určitě zajistilo hodně pracovních míst, ale tunely a akvadukty mi zní hodně divoce.

0 0
možnosti

Jestli je to tak efektivní, tak to svěřme  soukromému kapitálu a  ať tam vybírají  mýtné.  Soukromé peníze do toho nedá nikdo, to si pište !  Toto není žádný Suez. 

Na rozdíl od  dálnice, která návratnost má.

0 0
možnosti
PV

P43a48v68e66l 22V80l48a72s

1. 4. 2013 21:11

Autor článku v chronologii opoměl radu starších mlynářú pražských z doby Karla IV, která vypracovala rovněž návrh a to včetně spojení Labe - Dunaj.

0 0
možnosti
TK

Pro ty co by zajímalo jak vypadá moderní říční loď nebo vnitrozemská vodní cesta doporučuji kanál Česká Plavba na YouTube: http://www.youtube.com/user/CeskaPlavba ;-)

0 0
možnosti
PJ

P35e72t34r 39J73a78r96o47š

1. 4. 2013 20:06

Kdyz muzeme za stovky milionu stavet stupidni cyklostezky, proc ne plavebni kanaly, ktere mohou mit aspon nejaky uzitek. EU rulez R^

1 4
možnosti

spousta cyklostezek je cyklostezkami jen účelově, v mém okolí se papírově pár komunikací změnilo na cyklostezky nebo cyklotrasy, jen aby bylo možné sehnat peníze na opravu povrchu . A nyní po nich vedle pár cyklistů jezdí jako dřív i auta nebo se pohybují chodci.

0 0
možnosti
JF

J30a98n 90F78r93o97l52í96k

1. 4. 2013 11:38

Pozemky jsou jistě v záplavové oblasti a tak starostům jejich blokování vlastně šetří peníze.;-)

3 2
možnosti
OU
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!