Diskuze
Jindřichohradecké úzkokolejky se topí v problémech, nesplácejí závazky
Děkujeme za pochopení.
M92i88r85o82s53l39a35v 17Z25i34k32m17u88n92d
Skutečně se píše rok 2013 .... ???
Podobné problémy vedly koncem 19. století c.k rakousko - uherský erár k postátňování drobných soukromých železničních společností, protože jejich akcionáři upřednostňovali zisk, přesněji řečeno dividendy jsoucí do jejich kapes před řádnou péčí o fungování společnosti.
Aby bylo na dividendy, šetřilo se údržbě kolejového svršku i vozidel, což vedlo jednak k poruchám lokomotiv, jednak k nehodám a omezování provozu. To vytvářelo nepřiznivé nálady obyvatelstva, nespolehlivá železniční doprava netěšila ani rakouskou armádu ... Výsledkem bylo postáňování těchto drobných společností nebo převzetí provozu státem provozovanou železniční společností "na účet vlastnáíka".
Vyhazov ing. Šatavy, který se nemalou měrou podílel na záchraně obou železničních tratí, dokázal smysluplně komunikovat s politiky na úrovni někdejších okresů, později na úrovni kraje a získat jejich podporu pro potřebné dotace na opravy zanedbaného železničního svršku a některých mostních konstrukcí, byl dílem většiny ostatních akcionářů, toužících po tučných dividendách. Pod ing. Šatavou, coby správným hospodářem, se zisk po zdanění investoval do kolejových vozidel, na akcionáře toho moc nezbylo, což se jim samozřejmě nelíbilo ... Žába na prameni dividend byla proto odstraněna ... že pramen při tomto "šafáření" za nějaký čas vyschne akcionářům nevadí ...
B95e49n 77P32a10v37k49a
Podívám se do obchodního rejstříku na závěrku a otevírá se mně, jako daňovému poplatníkovi, kudla v kapse. Takovouhle dotační svoloč okamžitě zrušit a udělat finanční šťáru. Fuj, to jsem se zase nasral. Většina lidí tady normálně pracuje a tihle jedou prakticky z 99 % na dotace. Neskutečný. A ten, kdo jim to přiklepl už byl fasovat mundůr. A ti tady vyzdvihovaní odborníci ať jdou do..., protože to je jen příživnická svoloč... odborná svoloč.
B27e79n 28P92a72v14k77a
50!!! milionů ročně vylitých do záchodu. Co za mongoloidní existenci tohle mohlo schválit?
J46a86n 53B69a59r83t39u62š17k91a
Pana Šatavu znám už několik desítek let jako velikého fandu železnice a ještě k tomu jako bývalého kolegu-vždy na něj bylo spolehnutí. Škoda že se nechal vyštvat. Přeji proto této drážce když už ne návrat pana Šatavy, tak nástup do managementu někoho stejně zapáleného a erudovaného.
S32v75a40t82o82p97l81u88k 34S95i75l18n67ý
Tak se mi tak zdá, že ty evropské dotace na modernizaci budou jen takový hezký tunel na evropské dotace.
B89e79n 35P56a69v37k79a
To si pište. "Odborníci" povýšili svoji touhou po mašinkách na normální parazitismus.
D62a57v15i63d 42K41r84á59s67e11n89s62k57ý
Na ujasnění - co se tady přesně píše? Že se JHMD zadrhly s placením několika jednotlivých faktur - co když je pozastavili kvůli české (ne)kvalitě dodávky? A že jsou to "zaručené" informace od BÝVALÉHO, odcházejícího člena vedení - jaké jiné informace než negativní a pomluvy od někoho takového uslyšíte??
Úzkokolejky tak trochu "z povzdálí" sleduju a chápu, že jejich aktivity, doprovodné služby a připravované novinky svým rozsahem, odvahou a často i úspěchem vyvolávají u malého čecháčka ZÁVIST.
V69a96c72l94a62v 87H71a79j34e86k
Je zajímavé, že dokud tam byl Šatava tak takovéto problémy nebyly. Můžete to nějak vysvětlit??
R63a54d49k12o 90K16ř79i87v35á51n21e74k
Pár poznámek:
1. Způsob privatizace úzkorozchodek (jako pilotní a jediný projekt i včetně zchátralé infrastruktury za korunu) lze považovat za velmi vhodný pro tratě jinak ohrožené zrušením. Což tato byla. Měla by však být ve smlouvě povinnost udržování dopravy v nějakém rozsahu po nějakou dobu a pojistka pro případ porušení. Jinak by to byla cesta, jak se dostat za netržní cenu k majetku, pozemkům, nemovitostem...
2. Ztrátová státní trať se může stát v rukou dobré firmy ziskovou. JHMD provozovaly ziskově jak slušnou dopravní obslužnost (dotovanou, jako u všech dopravců) ne trati do Obrataně, jednak turistický historický provoz na trati do N. Bystřice, ve staničních budovách v "České Kanadě" zřídily JHMD penziony, poskytovaly kvalitní poradenství v železniční dopravě, protože disponovaly špičkovými odborníky... Proto ten zisk.
3. I slušná firma se může stát neslušnou, podaří-li se vyštvat slušné akcionáře. Tady byli kromě srdcařů a odborníků i investoři z řad konkurzních mafií - stačí půl hodinky lustrovat obchodní rejstřík. Že jim jejich investice nese stálé, ale malé zisky jim stačilo jen dokud měli lepší kšefty. Zdroje vyschly, tunelování JHMD bránil ředitel Ing. Šatava a další, proto byli šikanózními trestními oznámeními a podobnými metodami vyštváni. Začalo zakládání podivných dceřiných společností, do nichž odtekl provozní kapitál. Ale zdroje ještě jsou. Draze opravené historická vozidla, nemovitosti... Ta parta v tom umí chodit. V oblasti dopravy jsou diletanti, přes zhodnocování majetku padlých firem naopak profíci. Kupní cena 1 Kč, jejich další počáteční investice jim pracovití blbci řadu let zhodnocovali... Inu česká cesta.
V70a76c49l50a22v 31H31a33j15e23k
Škoda, že takový přehled nemá pan Sůra a bohužel se ani se o to moc nesnaží. To by bylo jiný kafe
S60v23a29t81o62p60l17u49k 18S81i32l27n10ý
No, jsem zvědavý, jak to bude bez Šatavy fungovat. Podle mě tenhle člověk to držel celé pohromadě a hlavně to byl opravdu manažer. Podle toho, co čtu, tak ho nikdo takový nenahradil.
V87a91c81l68a60v 30H12a36j15e42k
Šatava tam není již rok a jak to funguje jste se v zásadě právě dozvěděl. Prostě další tunel.
K93r36y81š18t53o28f 79L85a43n38í52k
cim to ze kdyz ctu jak zase potecou evropske (krajske a nevimjake) dotace do soukromeho projektu, vzpomenu si na ucitele, policisty, hasice, zachranare, duchodce, nemocnice, postizene atd., proste vsechny kteri nam temer denne ve sdelovacich prostredcich sdeluji, ze nemaji na techniku, vybaveni, opravy nemovitosti a jine potreby, rikam si, podle ceho pomeruji urednici v Bruselu dulezitost smerovani dotaci? opravdu jsou aquaparky, hospody, zalezitosti kolem turistickeho prumyslu dulezitejsi nez zdravi, vzdelavani, vyzkum, poradek, verejna doprava... ?
V52í76t60e58k 39V62e69č12e13r85e54k
No já nevím. Jel jsem tím poté, co jsem o tom 10x slyšel v televizi, jak je to bomba. Podle mě není. Cca 30 km jsem jel asi 1,5 hod, už si nepamatuji, vlak byl historický, ale to po 5 min omrzí a pak vnímám jen to, že je to strašlivá rachotina, jakou už jinde nepotkám, a kdyby mi podobný vagón přistavily ČD, tak ho vyfotím do novin a odmítnu jízdu. A to super okolí - prostě les, docela normální les obecný, občas louka a pole, ne že by tam nebylo pěkně, ale žádný zážítek. Podle mě by se to mělo přebouchat na normální koleje a zavést tam normální kvalitní dopravu. Samozřejmě jsem pro zachování dopravní obslužnosti.
To samé si myslím o Osoblažské úzkokolejce, kterou jsem ale zatím nejel, jen viděl.
D79a35v55i66d 14H95o73m67o33l31a
Co takhle zrušit všechny památky...však co...přijdete na hrad...hm...vysoké stropy, starý nábytek...to se po 5ti minutách omrzí, zjistíte, že tam je zima...co takhle to strhnout a postavit tam nějaký hypermarket...
Mimochodem...zrovna letos v létě jsme tam byli, jel jsem s tříletou a roční dcerami celou trasu z JH do Nové Bystřice a zpět. V Bystřici si děti v dětské dílně vyrobily trička na památku, celou cestu tam a zpět byly nadšené, stály u okýnka a radovaly se. A byla tam spousta takových.
Pokud se vám taková atrakce nelíbí, nechápu, proč ji absolvujete...
Btw...dopravní obslužnost tam zajištěna je klasickými motorovými vlaky, které po té úzkokolejce v pravidelném intervalu jezdí stejnou rychlostí, jako ta červená drkotadla ČD, která jsou leckdy v mnohem horším stavu. Dovedete si představit, kolik by stálo tu trať předělat? Nemluvě o tom, co by tam asi ČD provozovaly...protože ČD a kvalitní doprava je bohužel pořád v řadě případů protimluv.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...