Diskuze
Korporátní láska na jeden den. RegioJet a Leo Express pojedou společně
Děkujeme za pochopení.
R35a21d81k34o 28K55ř65i38v40á71n67e71k
Byl. Láska na celý život: Regiodnes a iJet - bez ČD až do Ústí nad Orlicí
M73i93r11o77s19l61a24v 62Z58i73k86m35u95n13d
Já bych se s dovolením ještě zabýval technologií spojování "pomocné lokomotivy" s EJ, běžná záležitost při napěťových výlukách, kdy je nutné dostat EJ z beznapěťového úseku a dělá to "to" cca 50 let ...
Lokomotiva má pomocné spřáhlo = nasadí se na tažný hák, pak strojvedoucí pomaloučku najede na stojící EJ. Musí najíždět na stojící vozidlo. Strojvedoucí VIDÍ jak najíždí na stojící vozidlo ...
I při spojování elektrických nebo motorových jednotek musí být strojvedoucí na řídícím stanovišti na čele pohybujícího se (najíždějícího vozidla) ...
V dávné minulosti byl problém při spojování EM 475 (ex 451, 452) s lok T 679.1 (ex 781) z důvodu rozdílné výšky tažného háku a výšky spřáhla na čele, což mohlo být ovlivněno i ojetím kol (jejich průměrem). Proto se použití Serjožků jako pomocných lokomotiv zakázalo ...
Podle této technologie by se tedy umístilo pomocné spřáhlo na poslední vůz žlutého vlaku a potom by strojvedoucí žlutého vlaku musel s celou soupravou "X" vozů sunout na stojící elektrickou jednotku ... Šílená představa ...
Pokud se ovšem oba "majitelé" (nemající ani sebemenší ponětí, jak se to musí dělat) dohodli, že poté, co se na poslední žlutý vůz umístí pomocné spřáhlo a poté strojvedoucí černého vlaku bude najíždět na konec žluté soupravy a strefovat se s EJ do pomocného spřáhla na žlutém voze, tak to bude docela odvaz ...
Nelze přihlédnout podélné rázy vznikající při rozjezdech a brzdění, jak bude EJ reagovat na snížení tlaku v průběžném potrubí. Nastavení brzd může být z hlediska citlivosti zcela jiné a EJ bude brzdit tak intenzivně, že nelze vyloučit roztržení vlaku ...
Jak se postupuje v zahraničí - Německo, Rakousko, Švýcarsko ?
Když prostě kapacita dráhy, vlaky se BEZ NÁHRADY zruší, přednost dostane dálková doprava. Místní vlaky se nahradí. Informace dostane cestující v zákonem stanoveném termínu.
Ve Francii si s tím takové starosti nedělají, tam se prostě vlaky zruší bez náhrady - jeden, dva vlaky ráno a večer nebo nejede vůbec nic.
P68e23t19r 39N87o84v85o58t52n71y
A co se na vsech tech novych jednotkach tak dlouho meri a kontroluje, nez je schvali do provozu, ze se ani nevi, jak reaguji brzdy na snizeni tlaku v prubeznem potrubi?
M88a12r17t90i53n 87Š49u69l11c
Pánové, já vám tak nějak nerozumím. Na trati dojde k omezení, z důvodu rekonstrukce. To je myslím pochopitelné. V takovém případě, bych předpokládal, že se všichni dopravci na této trati pokusí využít její sníženou kapacitu v zájmu cestujících jak jen to půjde. Tzn. jeden vlak přijede do žst. Ústí nad Orlicí (nebo ÚnO město) a zastaví. Vyčká příjezdu vlaku, který jede za ním. Ty vlaky se spojí a pokračují do žst. Česká Třebová. Vzhledem k tomu, že bude na této části tratě vypnuto zabezpečovací zařízení, stejně tam ty vlaky nepojedou 160, ani 140, ale těch 9 kilometrů mezi ÚnOm a ČT projedou více méně krokem.
Pamatuji doby (a nacestoval jsem se nejen na páteřní trati Praha - Olomouc - Slovensko dost), kdy připojení/odpojení vozů, výměna lokomotivy apod. znamenaly pobyt ve stanici 15 - 25 minut. Nyní se to zvládá za minut 5-8 (např. připojování/odpojování vozů a výměna lokomotiv v Hradci Králové na rychlících Praha - Trutnov a zpět) a to pro "plný provoz", nikoliv pro mimořádnou "jízdu krokem". Nemyslím si tedy, že by šlo o nějaký zásadní problém. Možná je největší problém v tom, že v ČR není dostatečná legislativa, která by správci železniční infrastruktury (tedy SŽDC) umožnila, něco takového dopravcům na trati nařídit. V takovém případě by totiž pan Sůra nemusel takový článek vůbec psát. A teď nechci spekulovat, jestli to není tím, že úřad, který má tuto legislativu na starosti (MD) a státní železniční dopravce (ČD) sedí na stejné adrese...
R30a52d80k40o 16K47ř92i61v33á55n38e24k
Vy nerozumíte, já nerozumím. ČD své dálkové vlaky spojují při výlukách běžně a budou spojovat i tentokrát, osobáky nahradí autobusem. RJ a LEO své vlaky spojují. Kde je problém?
Jinak v Ústí n.O. to fakt spojovat nepůjde.
V článku o žádné spojování nejde, jde o propagandu RJ. Pěkně jste na to skočil
M85i51c28h11a83l 82B84o24c51k
Je pravda, že pan Sůra se mýlí. Je to člověk jako každý jiný, ale zase dokáže uznat svou chybu a chodí diskutovat se čtenáři, což je u novináře vzácnost. Já tohle oceňuji, děkuji pane Sůro
Z39b28y57n75ě35k 60K51o82ř43í47n55e43k
Je pravda že narozdíl od rusa svou chybu uzná.
Z90b33y33n63ě80k 85K50o77ř89í18n82e80k
Chudák pan novinář Sůra. Se tady snaží podávat objektivní informace a vy si toho vůbec nevážíte.
J34a15n 32H98o62r92a
Dát Sůrovic objektivitu na misku vah,tak vytvoříme nakloněnou rovinu....
...... ale chudák to je, s tím se dá souhlasit
M43i29r84o26s47l96a34v 55Z39i40k71m92u18n13d
Základní otázka zní - je pomocné spřáhlo používané na elektrické jednotce Stadler konstruováno na to, aby se souprava jeho pomocí spojila s jinou (klasickou) vlakovou soupravou jedoucí traťovou rychlostí 140 km/ nebo slouží jen k tomu, aby v případě neschopnosti mohla být jednotka odtažena pomocnou lokomotivou ?
Existuje při použití pomocného spřáhla nějaké rychlostní omezení ? Pokud se souprava EJ přepravovala z výrobního závodu do Česka, resp. na ŽZO Cerhenice, tak to bylo samostatnou jízdou sníženou rychlostí, nikoli rychlostí 140 / 160 km/h.
Mají oba dopravci to spojování vyzkoušeno nebo se bude experimentovat na trase ? Kdo ponese odpovědnost za případný malér ....
Dnes je to šest let, co zemřeli lidé při nehodě ve Studénce při pádu mostu před vlakem EC 108 a dodnes se neví proč a kdo za to může ....
Když se spojují EJ 471 s pomocnou lok, např. Vlak plný úsměvů do Zlína, tak je možné jet traťovou rychlostí - v praxi max. 100 km/h vzhledem ke konstrukční rychlosti lok 753/754.
Do jisté míry chápu ČD, že se do těchto amatérských spojovacích pokusů třeba jen s klasickou soupravou nechtějí pouštět.
Určit odpovědnost je složité a soudy jsou na dlouhé lokte .... Konec konců, když žlutý dopravce žaluje CD, pak se nelze divit tomu, že s ním nechtějí spolupracovat ....
P96e72t55r 19N28o10v92o43t60n61y
Maximálně se to roztrhne, ne? Leo pojede mrtvej.
R64o88m23a41n 20P88o63l38á86č44e29k
Napadá mě jak to provedou technicky. RJ bude mít jiná spřáhla než Leo. Takže to budou vléct jako mrtvou zátěž na nějakou formu mezikusu?
P83e36t97r 69M13a25r35š12o32u35n
hádám, že existují nějaké redukce, takhle se tahá spousta vlaků i na testování do Velimi. Třeba i Pinďa musí jít odtáhnout. Otázka je, co pak v tom vlaku vše musí nebo funguje. nejsem z oboru
J33a45r20o58s26l10a30v 15N47o98v11ý
aha... takže pan Sůra tady navrhuje spojení 2 souprav... z nichž jedna jede na Brno a druhá do Ostravy...
bez spojení bude zpoždění 5-35 minut...
se spojením to bude pro přední soupravu 15-20, pro zadní 30-35...
navíc jak už tady kolega Nechanický napsal... spojovat soupravu, která má konstrukční rychlost 160 a soupravu, která má 140, je opravdu ale opravdu hovadina
J14a84n 56S36ů89r91a
Já nic nenavrhuji. Nicméně RJ má všechny vozy na 160, lokomotiva na 140 nemusí jet.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...
Kryptopodvodník Bankman-Fried dostal 25 let. Zpronevěřil osm miliard dolarů
Americký soud poslal zakladatele zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX Sama Bankmana-Frieda na 25 let...
Palubní personál rakouských aerolinek stávkuje, dotýká se to i spojů s Prahou
V Rakousku ve čtvrtek začala 36hodinová stávka palubního personálu aerolinek Austrian Airlines...
Pěstitelé v problémech. Cena vína prakticky neroste a jeho spotřeba klesá
Spotřeba tichých vín, tedy ne šumivých ani perlivých vín, v České republice v loňském roce dál...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!