Diskuze
Nejbližší rychlovlaky k Česku. Němci otevřeli 123 kilometrů nové tratě
Děkujeme za pochopení.
J59a49n 27J65e11m67e51l59k75a
615mil/km je prostě více než 300mil/km. Koridory byly ještě mnohem levnější.
Německo má stavebnictví na zcela jiné úrovni a asi nekorupční. Srovnejme si kvalitu velké části českých dálnic a německých rakouských. A pak jejich cenu. Smutné..
Češi by to pravděpodobně stavěli za 800M/km a je možné, že by to dopadlo dost špatně, že část by se musela předělávat.
Po 20 letech je třeba dle wikipedie generální oprava, která může činit 50 % stavebních nákladů. tedy z 615 třeba 300 mil/km.
Jinými slovy mezi Prahou a Brnem, defakto než ji dostavíte, začne se vám z druhého konce možná rozpadat :-) (pokud půjde novým terénem, kde není možné využít původní tratě do doby než se postaví komplet nová trať, do té doby je na nic), Ps: Hitlerova dálnice.
Zcela jiné požadované přesnosti..
Rychlovlak Pendolíno 700M, servisní náklady možná 0,5 - 1 Kč/km na osobu, jízdenku (pravda tento příklad může být zkreslen)
Flirt 190 km/h, 300M, nízká hmotnost, nízké náklady na elektřinu a poplatky za použití cesty poloviční. Doba jízdy Praha Brno 1:15 - 1:20 místo 55 min u rychlosti na 350 km/h. (což je více než dostatečně konkurenceschopné)
Nestavějme věci z EU, které nepotřebujeme jen proto, že na to jsou dotace.
Jediné co by mělo smysl začít je Brno - cca Jihlava, Havlíčkův Brod. Tím by se zkrátila cesta Brno Praha a výrazně zlepšilo spojení jihu republiky (Brno - Budějovice) kde je jedna velká infrastrukturní tma. Jen by Pražáci museli upustit od svého egocentralismu. A dál by se stát mohl rozhodnout jestli pojede na Kolín nebo Benešov. A já myslím, že by pak měla naopak lepší smysl Praha Kolín VRT. A nakonec Kolín - Havl Brod. Tímto provedením by šlo vždy okamžitě využívat původní trať. A 100 km Brno - Jihlava, Havl. Brod = cca 80 mld, což by šlo utáhnout. Šlo by stavět po etapách.
V16á23c32l69a24v 66S48v33o22b21o72d78a
Naši slovutní projektanti by měli jít na stáž do Německa,aby viděli,jak se to dělá a neříkali,že to nejde a že je to drahé.
J87i49r84k59a 44D19v38o74ř57á82k
Stačilo by aspoň OBČAS připustit konkurenci zahraničních firem. Když ty české mají údajně tak malou kapacitu, že se musí hodně zdražovat...
M92a63r44t20i62n 46R90u80z29i49c13k10a
Stejne se mi nejvice libi N700 a Hayabusa, sice jne 320km/h, ale celkove reseni trati, odbavovani cestujicich, zrychleni na max. rychlost za 180sec., celkem super, vsimnete si zabran na nastupistich a take ocislovanych vstupu primo na nastupistich... naklapeni je reseno naklopenim trati a tak staci mensi polomery oblouku...
https://www.youtube.com/watch?v=VdFD2hy7kFM
https://www.youtube.com/watch?v=geAEAEC6dL8
https://www.youtube.com/watch?v=kMFEr7GizcU
M74a86r43t86i74n 41R14u38z28i68c34k71a
Tak predevsim, stavba VRT a klasicke trate je cenove temer totozna - jedine co o neco cenu navysi jsou pripadne tunelove useky a mostni viadukty.
Mj. CR bude za chvili ostrov pomalych vlaku, nebot VRT trate v Rakousku, Nemecku, Polsku, Madarsku se propoji a pres CR nikdo nepojede a tim padem bude nerealne cestovat za praci na vzdalenejsi mista a utrpi tim i turistika...
V Madarsku se zacne stavet VRT z Budapesti smerem na Belehrad a z Vidne do Budapesti.
Kdyby se nekecalo, ale konalo, mohli Nemci jezdit z Berlina do Vidne pres Prahu a Brno... a z Mnichova do Berlina pres Prahu.
Ceske stavebni firmy si ztezuji dlouhodobe, ze jsou vyrazovani nebo se nemohou zucastnit staveb VRT nebot nemaji zadne zkusennosti, narozdil treba od polskych firem, ktere teprve nedavno kupovaly pendolina a uz maji v proozu nebo ve vystavbe trate na 250km/h
J98i41ř15í 65J58o23z84a
Napred se musi utratit miliony za projekty... chvili to nechat lezet ladem. Pak vyvolat verejnou diskuzi zda ma stavba smysl. Vypracovat dalsi projekt za par milionu a zacit stavet. Takze za 20 - 30 let se dockame. Mimichodem nekdo zde zminuje, ze v Libereckem kraji je jedinou elektrifikovanou trati tramvajova sit MHD. Zrovna jeden z tech prikladu kde se projektuje nekolik let, porad se o tom mluvi, ale nikdo nic nestavi. Ano je to projekt nove tramvajove trati ze zastavky Fugnerova (terminal MHD) na sidl. Rochlice... tramvaj tam mela jezdit uz pred x lety a dodnes nestoji ani kilometr koleji...
J28i32ř29í 38J15o78z56a
Pan Sura (autor tohoto clanku) je z Liberce. Mohl by mi zde sdelit proc do ted nebyla zahajena stavba tramvajove trati do Rochlic? Dekuji.
J85o30s40e52f 38D83o49u20d72e10r32a
To Polsko je trochu špatný příklad. Trať Katovice-Varšava byla postavena v 70. letech jako spojení strategických uhelných revírů ve Slezsku s hlavním městem čistě pro nákladní dopravu. Je rovná jak pravítko, takže poláci ji jen opravili a dosadili zabezpečovací zařízení a HURÁ, máme VRT (technicky stejně nejde o VRT, protože se tam jezdí max 200km/h)
Když chtěli před pár roky začít budovat skutečnou moderní síť VRT(tzv. Y-line) zjistili, že to totálně nemůžou finančně utáhnout, ani s pomocí fondů, a šli od toho, tož tak...
F52e54l73i34x 38M72e20d30e40k
VRT je jednoduše jakákoli trať s designovou rychlostí od 200 km/h.
I přesto, že rekonstrukce tratě takového rozměru na 200 km/h není zrovna nejlepší investice do budoucna, je to pořád lepší, než trať ležet ladem.
J35i31ř16í 64Z84á76h54o57r37a
Podle mě moc nejde srovnávat náklady na dráhy v česku a německu. Češi jsou chataři a tak projekty hodně prodražuje chata pro každého ze stavební firmy, kdežto němcům stačí holé náklady. Nejsou tedy dražší, ale zase jsou kvalitnější. Třeba alianz arenu v mnichově vč. infrastruktury postavili za 4mld kaček, my sazka arenu v praze za 17mld kaček.
P17e28t55r 28N18a87j25d95e86k
V Rakousku začali budovat VRT až teprve nedávno, v době kdy už měli vybudovanou perfektní dálniční síť. Měli bychom postupovat stejně Pohled na českou dálniční síť je žalostný, desítkami českých měst se valí tranzitní kamiónová doprava a nejsou peníze na vybudování obchvatů. Takže si klidně sněte o VRT z Prahy do Brna (stejně se ji na 99,9% nedožijete), ale nesnažte se mi namluvit, že je to to, co ČR teď nutně potřebuje
Mimochodem vlakem z Tokia do Osaky to trvá 153 minut. Z Prahy do Brna kupodivu taky 150 minut. Šinkazenem přes celé Japonsko víc než 11 hodin, vlakem přes celé Česko to trvá pod 5 hodin. Co z toho plyne? VRT v Česku je momentálně celkem zbytečná.
R59a30d41e64k 36J59a51n74a77t55a
Současná politika Evropy je tzv. energetická bezpečnost. A veřejná doprava. zjeména železniční, znamená výrazné energetické úspory.
Je to dost důležité, jestě víte, jaké politicko bezpečnostní problémy závislost na dovozu ropy způsobuje (proč si myslíte, že Evropa Saudům tak podlézá?).
D14a76l15i45b64o54r 93B18a45r73t98o72š
Ceny za veřejné zakázky se u nás nadsazují již klasicky dlouho....protože si každý myslí, že z cizího krev neteče, jenže ony to nejsou peníze cizí nýbrž daňových poplatníků a to některým expertům typu RÁTH (A JEMU PODOBNÍ) ještě nedošlo.
Prostě jen pokračuje případ českých dálnic, které jsou asi tak 3x dražší než stejné francouzské dálnice. No a teď to tedy budu železniční tratě.
M65i25r72e24k 44Z86á34v46o84d18n42ý
"Projekt ukazuje, že stavby nových tratí pro rychlovlaky nejsou tak drahé, jak tvrdí jejich odpůrci a projektanti v Česku." // Pěkné, ale moc to neřekne. Nevím, o kolik je VRT dražší, ale rozhodně to nebude malá částka. Musíme započítat 1) Dražší technologie pro výstavbu těchto tratí. 2) Budování tratí od 0. 3) Výkup pozemků. 4) Dražší vlaky. .... Není toho málo. A je to o prioritách. Jsme poměrně sociálně zaměřený stát. A teď si vyberte. Snižme důchodcům důchod o 20 % a na několik let zmražme a budeme mít na vláčky. Myslíte, že to projde? Nebo kde vezmeme peníze? Nebudeme budovat či opravovat silnice v řádu několika let?
B84r60o98n98i69s94l56a22v 19G97a97b52r60y11š
Drahé to být nemusí.
Dražší už je rekonstrukce současných tratí. Důvod je prostý. Je potřeba omezit nebo úplně zastavit provoz a náhradní doprava stojí spoustu peněz. Takhle postavíte novou trať bez toho, aniž byste kohokoliv omezoval. Takže s těmi financemi to není tak horké. Technologie už na to totiž jsou. Jen je potřeba je využít.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...