Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Gigalinery zaplňují české silnice. Dopravci tak šetří za řidiče

Nedostatek řidičů nutí dopravce oprášit už dříve vymyšlené způsoby, jak přepravit stejný objem zboží s méně řidiči. Kamiony prodlužují až na maximálních 25,5 metrů, aby jeden řidič zvládl odvézt více zboží. A ještě se přitom mohou tvářit, jak jim jde o životní prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

J98a83n 63Z77í67m84a

23. 2. 2017 16:30

Základní problém je v nedostatku řidičů. Například Švédi to vyřešili stejně už před 10 lety. Navzdory EU.

A pan Stropnický nic nevymyslel. To vymysleli Němci společně se Švédy. A co má autor proti ekologickému hledisku není jasné. Základní logika dopravců je jasná, ekonomika, katastrofálně chybějící řidiči nejtěžší třídy a zvýšení kapacity objemu přepravy, Proč nepřevzít něco, co i jinde funguje.!!

0 0
možnosti
IP

skvela zprava pro zivotni prostredi. je videt, ze matej stropnicky umi uvest myslenky v praxi

0 0
možnosti
LS

Jde vidět, že autor článku absolutně nezná problematiku takto dlouhé soupravy. Stačí napsat jedno. Jakákoliv souprava, která i s nákladem přesahuje délku 21m musí mít za sebou doprovodné vozidlo a povolení nadměrné přepravy!

0 0
možnosti
KP

Politici povolte "Road Trains" a mame vymalovano. Kdyz vas takovy mamlas predjizdi stovkou a jeste tahnete caravan, tak vidite vsechny svate i s Husakem!. Vyhoda je , za tato souprava dobre uklizi klokany z cesty.

0 0
možnosti
MK

Místo, aby se přesouvala kamionová přeprava na železnici dělá se úplný opak a ještě pod pláštíkem zlepšení životního prostředí. To je ta dopravní politika EU! Vše je dovolena a když ne tak se udělá vyjímka, už vidím jak někdo měří odbočky 10 z dálnice. To je vrchol alibismu!;-€V Německu cíleně zlikvidovali po rice 2000 programem MORA C většinu železničních vleček. dráhy v EU řídí kamionoví lobisté, nikoli železničáři, ty už dávno vyházeli nebo šli do penze.

2 0
možnosti
ZV

Železnice je problém. Jednak nevede zpravidla tam kam potřebujete. Druhak je pomalá a nepružná. Za třetí zpravidla nemá kapacitu a za čtvrté chybí jí potřebná infrastruktura. Takže zapoměňte na železnici, pokud adresát i příjemce nemá vlečku. Překládat zboží je pomalé, rizikové a drahé. Vyřešit by se to dalo kontejnery a překladišti, ale ta není fyzicky kde postavit a to nemluvím o ceně. Takže karma. Železnice ani není vhodná na zásilky typu "jeden kamión". Jeden kamión je jeden až dva vagóny a takovéhle "pidi" vlaky by ucpali koleje. Takže potřebujete velká seřazovací a odstavná nádraží. Ta zase není kde postavit. V konečném důsledku železnice nemá kapacitu. V plné nahotě se to ukázalo, když se uvažovalo o přepravě kamiónů kvůli opravě D1. Kapacita železnice byla zanedbatelná, protože je přez den téměř plně vytížena osobními vlaky. Nebylo ani kde ty kamióny dostat na vlak ani na to nebyly vagóny ani lokomotivy. Myšlenka to byla dobrá ale naprostá utopie. Železnice je dobrá na přepravu osob a těžkých nákladních vlaků pro těžký průmysl, kde není potřeba překládat zboží (nerostné suroviny). V ostatních aplikacích nevýhody železnice výrazně převažují nad výhodami. Dnes fabriky nemají sklady jako za totáče, fungují na principu kontinuálního zásobování. Takže nemůžete 20 kamiónů za měsíc nahradit jedním vlakem za měsíc. Železniční vlečka je dobrá věc, ale pro většinu průmyslu v dnešní době již nemá využití.

3 1
možnosti
SH

Pane Sura přečtěte si něco o rozměrech vozidel v silničnim provozu. Patři tam i tramvaje.

0 0
možnosti
MB

Autor tohoto spisku si plete pojmy s dojmy. Největší povolená délka samostatného vozidla s výjimkou autobusu nebo návěsu je 12 m. Tudíž klasický samotný tahač návěsů může měřit maximálně 12 m nikoli 16,5 m. Maximálně 16,5 metru může měřit SOUPRAVA tahače návěsů s návěsem.

0 1
možnosti
PH

Pokud jede klasickej kamion podle pravidel a předjíždí ho osobák mimo dálnice také podle pravidel, tak na předjetí potřebuje 500 metrů. Pokud jedou dva kamiony za sebou a nenechají tam mezeru, tak je v podstatě nemožné je předjet.

0 0
možnosti
DP

D85a56v75i24d 34P29e55c17a

16. 2. 2017 14:40

Jedná se o novinku, která byla vynalezena v devatenáctém století v Anglii. Říkáme jí vlak.

2 0
možnosti
JH

Ja to moc nechapu... je malo ridicu, tak misto toho, aby se nejakym zpusobem motivovali ti novi a vytvareli se jim slusnejsi podminky, tak se jeste bude setrit na tech stavajicich? A delat tezsi podminky? (Nejsem ridic kamionu ale ridit tohle asi proveri ridice vice nez bezny kratky kamion)

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu

1. května 2024

Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...

Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop

1. května 2024

Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...

Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci

1. května 2024

Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...

Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut

1. května 2024  9:02

Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!