Diskuze
ČD skončily v zisku. Dluhy jim však vzrostly na 33,5 miliardy korun
Děkujeme za pochopení.
L19á44ď81a 22V29r42a88n56ý
Je to a.s., která ze zákona musí generovat zisk.
Fungováním je to ale státní podnik.
Takže se obavám, že tvorba zisku je účelově vedena za vyplácením odměn.
M40a68r93t80i53n 82N36o62v93o78t13n46ý
"ze zákona musí generovat zisk" - nic takového v zákoně samozřejmě není.
P89e77t23r 79S30u38c88h89ý
Takže jsou v zisku 882 mil, ale nasekali dluh 1,4 mld ..... takže výsledek je ten, že prodělali 518 milionů.
R65a65d39e19k 34H60o50l61e32c23e60k
Tak si to shrňme: Přepraveno 171,5 milionu cestujících, tržby od cestujících 7,2 miliardy, ztráta 0,6 miliardy, dotace od státu a krajů 13,8 miliardy. V průměru tedy na 1 jízdu platí cestující o 84 korun méně, než jsou skutečné náklady. Tedy každého, kdo dojíždí třeba do práce vlakem (40 jízd měsíčně), dotujeme více než třemi tisíci korunami z daní.
To jen pro pořádek pro ty, co vykřikují, že stát je odírá na daních a nic jim na oplátku nedává. 40 tisíc ročně přeci nestojí za zmínku.
L31á64ď88a 24V62r50a40n30ý
Otázka zda v těch cestujících jsou i režijkáři.
Z90d90e52n98ě68k 55K28o87v90á11ř
K diskusi s panem Šimkem. Jaké jsou ceny ČD a jaké ÖBB. Vzal jsem přibližně stejné trasy cca 60 km po hlavních trasách, nákup ihned, bez jakékoliv slevy.
ÖBB - Vídeň - Sankt Pölten bez 13,20 Euro (cca 350 korun).
ČD - Praha - Kolín 93 korun.
J49a39n 75H16i22n46k
Dostaly se do plusu rozprodejem majetku? To musel psát nějaký účetní neználek. Prodej majetku není výnos, který by patřil do výkazu zisků a ztrát. Určitě se prodala nejvýnosnější aktiva. Tak jako je v česku obvyklé, a to za korunu.
R17a79d52e62k 38H68o15l75e38c65e29k
Neználek budete spíš vy, když nechápete, jak se nechá rozprodejem majetku dostat do zisku.
V účetnictví není majetek většinou oceněn tržní cenou. A když prodáte za tržní cenu, která je větší, než cena účetní, vznikne vám zisk.
M60a91r36t11i12n 74H84o95c74h23m40a49n
Začnete snižovat zadlužení tj. přestanete cokoliv nakupovat a zdražíte jízdné za účelem maximálního zisku. Výsledek? V důsledku vyšších cen a nižší kvality okamžitě klesne počet cestujících, spadnou tržby a začne vás rozebírat konkurence. Začarovaný kruh.. Těm vychvalovatelům soukromých společností. Bohužel (nejen) v tomto segmentu neexistují stejné podmínky pro soukromé a státní podniky. V době otevření trhu nestáli všichni na stejné čáře. A pokud vezmeme dopravu jako celek, je ta železniční stále výrazně znevýhodňovaná hlavně oproti silniční. Navíc všechny státní organizace jsou neustále vystavované silnému lobbingu a různým podobným vlivům. A protože funguje vedení státu od revoluce tak jak funguje,podle toho to taky v těch společnostech, bez výjimky, tak vypadá.
M62i70l30a72n 31K55a57s75a76l
ČD udělaly za posledních několik let pořádný kvalitativní skok směrem k lepšímu a je logické, že to bylo na dluh. Když se podíváte na zahraniční ceny jízdného, tak u nás se jezdí v podstatě zadarmo, nicméně technika stojí všude stejně a je setsakramentsky drahá.
O55n69d86ř67e71j 32Š84i75m69e13k
Myslite ty vyssi ceny, kdy jizdenka z Prahy do Linz je levnejsi pres rakouske drahy, nez u CD?
Z35d67e95n63ě10k 46K63o89v20á47ř
Chytrým diskutujícím připomenu, že primárním úkolem ČD není vytváření zisku, ale veřejná přeprava osob.
O32n75d39ř73e30j 75Š96i83m13e17k
Upozorním Vás, že nežijeme v socialismu a primárním úkolem ČD je přeprava lidí se ziskem, bez ztrát...
P19e71t83r 24N79o40v25o17t23n72y
Někde se ty nové vagony a jednotky vzít musejí. Z nebe nespadnou.
J89a46n 70K46o52b73ě65r16s30k36ý
Přesně tak, ale jak je vidět tak to tu nikdo skoro nepochopí. Kdyby byly ČD bez dluhů tak zase ti stejní budou nadávat, že jezdí ve starých vlacích a že ČD jsou cestující ukradení.
J64a47n 38K53r79á40s22a
Výborně. Jsou v zisku 882 mil. Současně za stejné období vzrostl dluh o 1,4 mld. To snad není možné.... A kolik manažerů už sedí ve vězení?
M46i94l34a11n 72K61a92s63a82l
To je tak, když se k účetnictví vyjadřuje kdejaká lopata
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
V USA vzniká další vysokorychlostní železnice. Spojí Las Vegas a Kalifornii
V pondělí se v USA zahájila výstavba nové vysokorychlostní železniční tratě. Projekt společnosti...
KOMENTÁŘ: Budou ještě někdy v Česku nízké a předvídatelné ceny energie?
Premium Po energetickém cenovém šoku je na stole otázka: Lze ještě vůbec někdy doufat v nízké a...
Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou
Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...