Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ani elektřina, ani plyn. Budoucností jsou spalovací motory, říká plynárník

Neuplyne týden, aniž by nějaký významný politik neohlásil přechod k elektromobilitě. O konci spalovacích motorů se stále častěji mluví i v automobilkách. Ale možná je to všechno ještě předčasné. „Vůbec není jisté, že elektromobilita představuje budoucnost automobilismu,“ říká šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak že je budoucnost v elektromobilitě, o tom bych asi ani nepochyboval, horší je ale otázka, jak budeme všechny ty elektromobily nabíjet. Nejlepší by bylo rozšířit jaderné elektrárny Dukovany a Temelín o další bloky. Pokud bychom si vybrali vhodného dodavatele (například Rosatomu se stále daří držet cenu kolem 5-6 miliard eur za blok, s tím, že kvalitativně i technologicky jsou na tom velmi dobře), měli bychom v dohledné době velké stabilní zdroje, které síť tak nutně potřebuje a do budoucna ještě o to víc...

0 0
možnosti

J24a95n 85C16e72p39e85k

23. 10. 2017 12:31

A propo, když spaluji plyn, tak žádné emise negeneruji?

0 0
možnosti

Nějaké určitě ano, ale vychází to o dost lépe než nafta nebo benzín a stále i o něco lépe než LPG.

Pro CNG se uvádí v porovnání s benzínem asi o 25 % nižší emise CO2, až o 80 % nižší emise NOx a téměř žádné emise prachových částic. CNG má také o něco tišší chod motoru.

IMHO nejdůležitější výhody plynu jsou nízké NOx a prachové částice.

0 0
možnosti

Budoucnost patří ALUMINIU :)

0 0
možnosti

Ten člověk je mimo. Německo, že by potřebovalo 2,5krát víc elektřiny, pokud by jezdilo na elektřinu? To se pomátl ne? Stačí si to spočítat a zjistí, že na kompletní elektrifikaci by stačila asi třetina stávající spotřeby navíc. Jestli je to hodně nebo málo, to už nechám na jiných. Ale že vrcholový manažer podniku vypustí z úst podobný nesmysl, to je na pováženou.

1 4
možnosti

Opravdu by mě zajímalo, jestli ti, co Vás tu mínusují, mají také nějaký argument... A nebo jsou jen prostě tak zatvrzení proti elektromobilům, že je jim každý nesmysl dobrý, jen když je to “proti”.

0 0
možnosti

Hlavní problém je tlak různých aktivistů na předčasný přechod na jejich oblíbený zdroj energie. Pokud by se nechalo všemu volný průběh, tak by zvítězil ten zdroj, který je reálně nejvýhodnější. Jenže trh není naštěstí tak lehko změnitelný a fyzikální zákony se nedají obelstít. Pokud technologie ještě není dostatečně efektivní na to aby nahradila tu předchozí, tak výrobky budou mít různá omezení, budou muset být dotována, budou vznikat divné situace, které je nutno překonat propagandou a financováním. Tito ideologové se snaží vytvořit iluzi, že bez nich by přechod nikdy nenastal, ale realita je taková, že nikdy v minulosti potřeba nebyl. Když je něco lepší, tak to lidé začnou používat a firmy propagovat sami od sebe.

5 0
možnosti

Bez zelenáčských aktivistů dnes jede Evropa ve velkém na bezemisní jaderné zdroje a v oblasti rychlých reaktorů (které a) odstraňují problémy s vyhořelým palivem a b) využitelnost paliva zdesetinásobí) by dnes nebyli Rusové prakticky osamocení ve výzkumu a vývoji.

Ale o schizofrénnosti těch zelenáčů, kteří se prosadili mj. svým bojem za záchranu pralesů, na jejichž místě vznikají nekonečné plantáže "bio"paliv, bych mohl psát celé odpoledne a přijít o účet, jak bych se rozčilil. :-P

5 0
možnosti

To jsou palivové články a je to perspektivní. Nevím jak daleko je vývoj spalovacího motoru na vodík, ale to by bylo nejlepší řešení.

1 0
možnosti

Opět jeden rozumný pohled na problematiku automobilů v blízké budoucnosti. Elektromobil má své místo, ale musí se prosazovat sám a ne jen přes dotace. Spalovací motor je momentálně bezkonkurenčně univerzální.

Namístě jsou ale i úvahy o celkové změně pohledu na používání aut - sdílené používání; využívání veřejné dopravy atd.

9 0
možnosti

J10a83n 66S91t36e29h74l96i50k

22. 10. 2017 9:59

U nás ted dost omezily dopravu do práce. Takže dostat se do práce je prakticky možné jen autem (na kole podle počasí).

A sdílení aut ? Už vidím jak bude v pujčeném autě bordel , nablito nebo ještě něco horšího :-/ . Zvláště když bude mít autonomní řízení.

3 2
možnosti
Foto

Největší volovinou diskuse o tom, které médium ovládne automobilismus je to, že lobbističtí zástupci toho či onoho tvrdí, že to bude pouze to jejich. Není to pravda. Elektromobil je dobrá volba pro ty, kteří ho budou používat na cestu do práce, odvoz dětí do školy, na nákupy a zároveň bydlí v rodinném domě, kde ho přes noc mohou bez problémů a omezení dobíjet. Určitě to není, v současné míře poznání, vhodný auťák do terénu, na lesní práce, dlouhé přejezdy a vůbec k ničemu je člověku, který bydlí na sídlišti, kde má vůbec problém zaparkovat, natož nabíjet. Zkrátka jsou auta a stroje, které svým posláním a využitím elektřinu v současné chvíli naprosto vylučují. Určitě bych s elektromobilem nejel v zimě na hory a zůstal viset v první závěji a za hodinu tam zmrznul, protože topení mi vybilo za chvíli baterku. Na hory v zimě patří ropák s náhonem na všechny čtyři a s plnou bandou nafty, která mi v případě potíží umožní přečkat noc.

13 0
možnosti

D17a68v32i79d 50P97e14t21r

22. 10. 2017 7:22

Podle mne jsou budoucností elektromobily, které se rozšíří, jamile baterie výrazně zlevní a zvýší se jejich kapacita a životnost. Přece celá konstrukce střechy auta může být z fotovoltaických panelů (tam bych ji viděl mnohem raději než na poli).

Samozřejmě, že hlavním zdrojem bude i nadále dobíjení ze sítě, ale fotovoltaika+rekuperace sníží spotřebu=prodlouží dojezd. Navíc dobíjení bude probíhat v době, kdy bude v síti nadbytek energie (nejspíše v noci).

Možná bude nutno postavit v ČR 1 až 2 zdroje odpovídající výkonem JETE (proč ne). Jsou však stále obrovské rezervy ve výměně veřejného a dalšího osvětlení za LED; v zateplení +rekuperaci tepla v budovách (=větrá se tak, že teplý vzduch jdoucí ven ohřívá studený vzduch proudící dovnitř). Je to hlavně proto, že můžete zateplit budovu a zároveň dostatečně větrat=nehrozí plísně.

Takový sen=Automobil, jehož vnější kostrukce je z účinných fotovoltaických panelů, a který pokud jezdíte do 10 km/den do práce a zpět vlastně nepotřebuje dobíjet, pokud aspoň trochu svítí Slunce.

0 3
možnosti

Žádné palivo, žádné spotřební daně. Černá můra rozežraného státu.

4 0
možnosti

Elektřiny je dost:

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Plyn spíš použijte na stavbu a provoz elektrárny na vykrývání špiček a ne do aut.

Jak se reguluje tepelné elektrárny:

http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,14821.0.html

A dotace postavit toto:

https://www.vsb.cz/info/?&reportId=31180&lang=en&block=simple

https://www.vsb.cz/info/?reportId=28970

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Angličtina na železnici povinná nebude. Hromadný odpor přiměl Brusel ustoupit

9. dubna 2024

Strojvedoucí se s dispečerem nebo výpravčím nebude muset v nejbližších letech povinně bavit v...

Za květiny ročně utratí každý Čech zhruba 1 500 Kč, jaro pěstitelům přálo

16. dubna 2024

Svatby, pohřby, rodinné oslavy a Den matek s Valentýnem jsou většinou hlavní důvody, proč Češi...

Barcelona zneviditelnila jednu z autobusových linek. Využívalo ji moc turistů

16. dubna 2024  16:56

Úřady katalánského města odstranily z mapových aplikací jednu z místních autobusových linek....

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Flexibilní novela zákoníku práce zjednoduší podnikání, věří Jurečka

16. dubna 2024  14:15

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL) představil v úterý tzv. flexibilní novelu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!