Diskuze

Aktivisté a developeři se spolu naučí žít i v Česku, říká americký urbanista

„V Česku, stejně jako v San Diegu, spolu lidé neumějí jednat, místo toho proti sobě bojují. To se ale časem změní,“ předpovídá americký architekt a urbanista Mark Johnson, který se podílí na návrhu nové brněnské čtvrti. „Lidé, kteří žijí blízko parku, jsou zdravější,“ říká také v rozhovoru pro iDNES.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A nemůžeme raději, pane urbanisto, všechny aktivisty a developery poslat k vám do USA? :-P

0 0
možnosti

K55a89r85e16l 74D31r27d23a

27. 4. 2018 14:32

Přijde mi jako velký odborník, s Václavákem v Brně. ;-)

Ten Václavák lemují koleje. Celá Praha je zaříznutá Hlavním nádražím. Vinohrady, Žižkov, Karlín... nejsou dodnes součástí Prahy. Bariéra jako hrom. Magistrála stav pěkně podtrhla... Také si myslím, že zrušit Masaryčku a Hlaváč, tak Praha vypadá zcela jinak. ;-)

A počítám, že stejné je to na Smíchově a ve Vršovicích.

A pokud jde o ty aktivisty, tak mi přijde, že jeho výzkum mají dávno v kapse. Zajistit starousedlíkům život dál u parku. Co pak dělat s developerem, co udělá ze stávající výstavby stísněný vnitroblok a do stávající zeleně vystrčí nové byty s reklamou "bydlení v zeleni"? ;-)

Myslím, takové vtipné poznatky. ;-)

0 0
možnosti

Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/mark-johnson-architekt-urbanista-dqb-/ekonomika.aspx?c=A180424_115702_ekonomika_fih

Zná pan architekt výkřik poslední doby s názvem podjezd, nadjezd, tunel nebo něco ze starší doby jako přejezd? Tak se člověk dostane na druhou stranu kolejí. Bez problémů.

0 2
možnosti

Ale:

- za velkých investic

- netak pohodlně

Vím jaká je to překážka v Ostravě, cesta a koleje v centru města. A to tu všechno jmenované máme.

PS: Urbanista a architekt není to stejné.

0 0
možnosti

Tak to Brnu nezávidím a to jsem myslel že po Hollanovi už nemůže být hůř

4 1
možnosti

J83a68n 93Č53e17k93a49l

27. 4. 2018 8:53

Pominu jeho teorii železničního "okruhu" v Londýně, která je úplně mimo mísu, protože jednak je ten okruh tvořen metrem a ne vlaky, a železnice, které tam jsou, jdou klidně i skrz centrum, ale jsou všechny mimoúrovňově.

Především ale - jakkoliv je hezká představa dialogu aktivistů s developery, tak je často naivní, pokud je účelem jedné strany jen zdržovat a zabránit projektu jako takovému tím, že protistranu znechutím obstrukcemi...

2 2
možnosti

Ob strany většinou projekt chcou, ale mají o něm rozdílné představy. Viz Libeňský most, jedni chcou stavět nový most, druzí starý renovovat. Že současný stav je neudržitelný se shodnou.

Oni ani aktivisé nejsou tak hloupí, aby nevěděli, že město se vyvíjí.

1 0
možnosti

"Před dvaceti lety lidé dávali přednost bydlení na okraji města, poblíž parku, poblíž školy, nákupního centra."

To je ovšem americký trend. V Česku je to přesně opačně. Před dvaceti lety všichni chtěli bydlet v centrech a o okrajích měst se vyjadřovali jako o "králíkárnách". Dneska se naopak centra velmi vylidňují a všichni se stěhují pryč.

Mimochodem, i v těch Státech všichni chtějí bydlet v centru, protože je to levnější (což se netýká všech měst, třeba v New Yorku to neplatí).

3 2
možnosti

Nemíchal bych dohromady aktivisty, kteří se snaží blokovat stavby na druhé straně republiky a ty, kteří si brání zastavění lokalit, kde žijí. První skupina to dělá buď kvůli penězům nebo z podstaty, aby měli proti čemu protestovat, druhá skupina nechce další zahušťování svého bydliště. Rozdíl mezi oběma skupinami je velký.

1 0
možnosti

Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/mark-johnson-architekt-urbanista-dqb-/ekonomika.aspx?c=A180424_115702_ekonomika_fih

Něco podobného psal před lety už Karel Kuča ve své tlustoknize o městě Brně (mám ji doma). Nádraží vzal čert, ale ty železniční náspy plus obě řeky tvoří natolik nepřekonatelné bariéry, že jsou v Brně zácpy, jaké jsou. Dobudování obou severojižních spojek (Pisárky, vinohradský tunel) tomu pomůžou jen trochu - nehledě na to, že obě akce jsou rovněž v nedohlednu. Další překážky tvoří obrovské kompaktní areály dnes už neexistujících továren - místo nich jsou možná moderní firmy (někde stále brownfieldy), ale zpravidla je těch firem víc v jednom areálu a nerozseknutí areálů nedává smysl (přes první brněnskou by mohla vést cyklostezka od Stránské skály ke Svitavě).

2 0
možnosti

No to jistě, ovšem výhledově:-)

0 0
možnosti

s aktivisty se nejedna, s aktivisty se nemluvi, na aktivisty se nesaha ... aktivista je jiny zivocisny druh, a pri kontaktu s nim hrozi nebezpeci nejake osklive infekce.

2 7
možnosti

az bude hrozit, ze u vaseho domu vyroste nejaka osklivost, tak se sam rad stanete aktivistou :-)

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!