Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Příliš drahé bezpečí. Železničáři se brání milionovému ochrannému systému

Počet pochybení na železnici roste. Železniční dopravci se však zdráhají používat ve vlacích moderní zabezpečovač ECTS, protože je příliš drahý. Vybavení jedné soupravy tímto zařízením stojí téměř 10 milionů korun. Od roku 2025 bude navíc na celostátních tratích povinné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DP

D72a61v69i84d 10P76e76c26a

11. 4. 2019 13:45

Levněji vyjdou dva zaměstnanci, kteří se budou jistit. Je to jen další tunel na peníze.

0 1
možnosti
LP

Stát dávno měl tuto povinnost nařídit.

1 0
možnosti
Foto

Ať to koupí od Huawei, bude to za desetinu a kvalitnější.

2 1
možnosti
ŠF

To už vyjde levněji dát na mašinu dva chlapy, jak to bývalo kdysi.

1 0
možnosti
PS

To asi ne.

Tenhle systém přináší cosi, co ani 10 chlapů nezajistí.

4 0
možnosti
PK

Tvl, co bude jezdit do Slanýho, když nezničitelný plevel nebude moct do Kralup?藍

2 0
možnosti
JN

proc tim padem automobilky nezadaji statni dotaze na vyzkum snizovani emisi, kdy jim to EU direktivne prikazuje?

nevyhoda ETCS je ta, ze vlak brzi pred navesti automaticky a kolikrat jede 40 kmh uz nekolik stovek metru pred vyhybkou nebo snizenim rychlosti. Zkuseny strojvudce se takhle trefi na metr. V konecnem dusledku to povede ke snizeni kapacity trate (z tohoto pohledu).

neverim tomu, ze vybaveni hnaciho vozidla timto systemem je takhle drahe. Mozna pri poctu nekolika kusu v ruznych typech, to ano, ale predelani cele flotily musi snizit jednotkovou cenu nebo ne?

0 1
možnosti
AK

Za cenu už předem zmanipulovaného tendru na bojová vozidla armády (52 mld Kč) - viz dnešní článek na iDnes - by se pořídilo 5200 těch "drahých" ochranných systémů á 10 mil. Kč. Kolik těch souprav potřebujeme v Česku vybavit? 8-o8-o

1 0
možnosti
FV

To je opravdu tržní ekonomika, když je jen jeden dodavatel Rv Ti dopravci zcela jistě ty náklady přenesou do cen pro koncové cestující, a veřejná doprava se tak stane ještě méně výhodná v porovnání se soukromou, i když třeba z ekologických důvodů by byla žádoucí!

0 1
možnosti
PS

tady to mělo bejt:

Některé věci umí jen málokdo.

Podobné to máte s jadernými elektrárnami, to také nemůže dělat každý.

2 0
možnosti
PS

Zařízení musí splňovat SIL 4 (pro osobní dopravu na veřejné trati) - tj. pravděpodobnost nebezpečné poruchy maximálně jednou za 1100 let (tj. nikdy nesmí vzniknout nebezpečná situace).

Právě ta složitost pro výrobce, pro návrh, pro použité prvky, kdy musíte mít i spec. safety procesor dělá tu vysokou cenu.

2 0
možnosti
PS

Některé věci umí jen málokdo.

Podobné to máte s jadernými elektrárnami, to také nemůže dělat každý.

0 0
možnosti
VP

Podle článku a diskuse je splnění toho úkolu do roku 2025 pro ČR nesplnitelné.

Vidím pouze 3 řešení : a) odklad, b) zrušení spojů, c) rozdělení tratí na menší úseky, aby žádná nebyla celostátní. C je takové české.

2 1
možnosti
PS

Času bylo dost.

Kdo si myslel, že čekáním ušetří, nebude jezdit.

A hlavně nebude jezdit nikam do zahraničí.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

Letiště zkrátí parkování zdarma. Placené bude účtováno po čtvrthodinách

8. dubna 2024  11:05

Ruzyňské letiště výrazně zkrátí dobu, během niž zde řidiči mohou bezplatně parkovat, například při...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Angličtina na železnici povinná nebude. Hromadný odpor přiměl Brusel ustoupit

9. dubna 2024

Strojvedoucí se s dispečerem nebo výpravčím nebude muset v nejbližších letech povinně bavit v...

Čínské hospodářství v prvním čtvrtletí předčilo očekávání, stouplo o 5,3 procenta

16. dubna 2024  8:01,  aktualizováno  9:06

Čínský hrubý domácí produkt (HDP) v letošním prvním čtvrtletí meziročně stoupl o 5,3 procenta a...

Hermès posiluje. Brzy může předstihnout Louis Vuitton, předpovídají analýzy

16. dubna 2024  8:11

Značka luxusního zboží Hermès má podle analytiků banky Citigroup potenciál překonat v příštích...

Green Deal je hysterická agenda bez dopadových studií, říká advokát

16. dubna 2024,  aktualizováno  11:22

Pavel Smutný patří mezi matadory české advokátní praxe i společenského života. V roce 1993 založil...

Nepřetržitý provoz. Změny v dohodách zvedají festivalům náklady o miliony

16. dubna 2024

Premium Úpravy v práci na dohodu, jako je příplatek za víkendovou či noční směnu, citelně zvedají náklady...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!