Diskuze
Kolem transportních palet kvete černý byznys. Kradou se, falšují nebo šidí
Děkujeme za pochopení.
J17o20s50e72f 69Š88o26l68t70e57s
Já úplně nechápu, o čem tohle je? Jaký černý byznys? Copak je nelegální si stlouct pár prkýnek a použít to jako paletu? Who cares?
J69a39r57o37m16í29r 97K78r65á20l
Nelegální to není, ale přepravce může odmítnout náklad přepravit.
J46a65r72o31s34l30a87v 61S87v57o75b62o42d45a
Kopírovaní palet zabíjí přepravní průmysl!
M89a38t60ě55j 38C90h57l64á15d
Zrovna Geis jsou pekni vycuranci. Prijede ridic (vetsinou spatne cesky mluvici), priveze atyp paletu a chce presne tu samou zpatky. Pritom paleta je soucasti zasilky a dodavatele od nich palety zpatky nevyzaduji.
V64a90š92e87k 30Ř82í87h49a
Tento článek je ukázkovým příkladem toho jak Idnes neumí informovat. Z článku o problému, kde se točí miliony udělali úplný paskvil.
Problém necertifikovaných palet je totiž v jejich vlastnostech. V tom že správně po celou dobu přepravy ochrání převážené zboží a to bez ohledu na místo a dobu přepravy. Znám proto mnoho firem, které zboží bez řádně certifikovaných palet ani nenaloží.
Ostatně právě Ikea má s tímto díky kartonovým paletám dost velké problémy. Nedávno jsem viděl fotky z jejich vykládky a pokud cestu přežilo 70% nákladu tak je to hodně. Sice mají v ISO používat výhradně kartonové palety, ale ve finále na těžší balíky ( stolové desky, čela postelí atd.) Stejně výrobci používají dřevěné, které jim zbudou na skladě.
Co certifikace zaručuje? Nosnost a tuhost při manipulaci.
Ta je často přísně testována. A že stačí jen stlouct prkna? Nestačí. základem je samotný smrk, který se velmi rád štípe. Proto je třeba používat prkna jen s omezeným počtem suků a to mimo nejvíce namáhané místa. A poté hlavně používat správné rozměry vzdálenosti hřebů, tak aby se opět prkna neštípala. A na konci je velmi důležité chemické ošetření proti hnilobám a hmyzu. Přeci jen palety jsou často vystaveny povětrnostním vlivům a mimo uzavíratelné sklady. Proto je velmi vysoká pravděpodobnost napadení od tesaříků či dřevomorek.
Což je již dle norem biologický materiál, který se nesmí převážet. Ostatně podobně se ošetřují a desinfikují i kovové kontejnery. ostatně třeba Škodovka nebo jiné strojírny měli celé truhlárny, které jim vyráběli speciální přepravní boxy či bedny a které je i certifikovali. Dnes to pro ně dělají dlouho dopředu vybrané firmy.
Jo ono by to chtělo aby pisatel článku nejprve čtenáře zasvětil do problému balení a přepravy a potom teprve pindal něco o obchodu s paletou.
J86o73s83e98f 47Š64o94l80t18e68s
Jojo, na normy a nařízení jednou dojedeme... Pokud si dodavatel stluče paletu z prkýnek a ta splní svůj úkol, je to jen a jen jeho věc.
R62a94d94e70k 83K18o49h15u63t
Co se dnes ještě nefalšuje a na čem lze vytřískat majlant...
J63a39n 87R11e66i43c68h39a93r73d67t
Na řezání prken a zatloukání hřebíků do palet by měl být rekvalifikační kurz a certifikát. A
J74a87n 22R54e70i60c89h90a95r59d57t
A dotyčný by měl pak titul paletový bakalář.
K81a88t52e52ř92i69n30a 19K78o79z77á33k85o57v84á
I dnes premium - platba ze dvou stran - od čtenáře a od objednatele evidentně reklamního článku. Možná přirážka za Premium.
L82e42n14k94a 65M85a44t11o46u74š81k49o98v32á
Hmm, to je opravdu zajímavé téma.
J27a58r19o14s16l56a98v 57V24o49l98e18k
Chápu, že pro nějaké modelíny a podobně asi ne..Ale tisíce, možná desetitisíce lidí přijdou s tímto materiálem denně při práci do styku, pro ty to pak zajímavý být může. Mně zase nezajímají třeba botulotoxinove injekce
J36a95n 84R77e57i85c10h93a70r46d87t
Topím občas na chatě paletami. Jenže nevím, jestli jsou falšované nebo ne. Ale asi hoří v kamnech stejně.
K20a29r31e86l 61K31o68v28a78n10d85a
a těch hřebíků v kamnech, až ta paleta shoří...
R34o27b64e94r56t 12Š49i23m49e19č55e52k
Nechci vůbec domyslet, co všechno se může stát, pokud je paleta opravena v necertifikované opravně...
R71a18d20i45m 20P20o51l46á38š79e86k
V oborech, kde se bazíruje na certifikátech a jakostních normách by například firma mohla při auditu přijít o zakázku. Například zrovna automotive.
Nebo pokud se stane nějaká nehoda v souvislosti s paletou a ta není certifikována, může například pojišťovna zkrátit plnění škody nebo vůbec odmítnout plnění.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...