Diskuze
Zakonzervované lokálky. Snaha státu ušetřit může ukončit řadu víkendových spojů
Děkujeme za pochopení.
Z64d23e20n78ě82k 77C39i24m63p23l
1) Nemám nic proti ukončení provozu na tratích, kde jsou vedeny dva spoje týdně. Ale - zastavení provozu tam, kde soukromník provozuje pravidelnou sezonní víkendovou dopravu, je rána do zad turistice v dané oblasti.
2) Zakonzervování tratě vytrháním kolejí? To jako vážně?? Takže cyklostezky na drážních tělesech jsou vlastně tratě připravené na obnovení provozu?
M25a77r27t91i40n 61K36u63b20í51k
Jak může někdo nazvat konzervaci trati a přitom chtít vytrhat koleje, to jak když ruské soudy zavřely Navalného, leže otrávený a nemohl se hlásit. Toto je fakt východní systém.
J82a14n 10C10e24p82e63k
Tady si většina neuvědomuje, že v současnosti musí SŽDC udržovat za miliardy i lokální tratě, kde projde jeden historický vlak o víkendu a sveze 10 turistů. Opravdu v dnešní době máme tolik peněz, abychom si mohli dovolit takovouto kratochvíli? A pokud tito pouťoví provozovatelé nesouhlasí, mohou si celou dráhu včetně kolejí vzít do svého a udržovat si jí na vlastní náklady a peníze. Ale to oni nechtějí a v tom je ten hlavní problém.
J83i79ř16í 59E51r98b27e84n
Mýlíte se a značně přeháníte. Údržba těch cca deseti lokálních tratí, o nichž je řeč, rozhodně nestojí miliardy. V mém okolí se to týká například dvoukilometrového úseku Jablonec nad Jizerou - Rokytnice nad Jizerou, což je koncový úsek trati 042 z Martinic v Krkonoších. Zajíždí tam 1 pár spojů denně, na většině trati jezdí 8 párů denně. A údržba toho úseku spočívá v tom, že tam jednou za tři měsíce projde pochůzkář.
A o tom, že spolky a sdruhžení nemají zájem odkupovat trati, máte nějaký důkaz? Já to znám naopak, například čtyřicetikilometrovou trať 123 ("Kozí dráha" mezi Děčínem a Teplicemi) chtějí obce provozovat, ale Správa železnic vytrvale odmítá se o tom byť jen bavit a raději ji před lety úmyslně fyzicky zneprovoznila.
J80i10r64k56a 51B67r36o44u96k
>> konzervace v podobě vytrhání kolejnic
??? to je poněkud divná konzervace
L88u79k26á61š 43A79d77a47m67e59c
Doba, kdy mělo smysl provozovat vlak do každých Kotěhůlek, už je nenávratně pryč.
Pokud nemá o lokálku zájem nějaký muzejní spolek, podle mě je ideální přeměnit ji na cyklostezku. Kdykoliv jsem viděl cyklostezku ze zrušené trati, vždycky byla intenzivně využívána jak turisty, tak i místními (maminky s kočárky atd.).
Konec konců, kdyby situace třeba za 50 let z dnes neznámých příčin vyžadovala obnovení trati, přestavba cyklostezky zpět na železnici nebude takový oříšek.
M22i19r64o98s24l95a72v 79Z42i18k28m74u91n22d
A co tak zrušit silnice po nichž není vedena veřejná linková doprava ? V zimě tam omezují "správy silnic" údržbu (nechají ležet napadlý sníh), pokud není obec dostupná po jiné komunikaci. Nejsou-li potřeba v zimě, nejsou potřeba i jinak ....
M76a54r62t55i93n 40P45r73á64š26e92k
Prostě tu trať DEJTE NADŠENCŮM. a BUDE !
V82l26a87d50i10s37l21a83v 49Ž14i74d26e11k
A kdo zaplatí udržování v provozuschopnosti? Dnes to platí SŽDC.
J49a60n 77B86o92r35e78c24k86ý
Myslim ze v těch 1,2 bilionu korun by se něco našlo ne???
V13i84k87t26o32r 53Š36e23d48i54v47ý
Trochu chybí jedna informace - na kolik přijde roční údržba kilometru trati nebo malého nádraží.
Aby bylo možné trochu počítat.
M15i40r79o83s39l42a79v 16Z89i52k17m11u37n61d
To je bohužel problém, protože to by muselo existovat detailní sledování využití pracovní doby zaměstnanců infrastruktury na konkrétní traťový úsek, materiálně technické sledování - když tam bude pracovní stroj, tak spotřebovaná nafta apod. Mnohé věci se dělají dodavatelsky, přijde faktura, která se zaplatí a nepřipíše na nějaké traťový úsek.
Krom toho existuje správní režie, to znamená náklady aparátu - například mzdové a ostatní osobní náklady sličné tiskové mluvčí Nely Friebové se rozpočítají i do nákladů na opravy a údržbu tratí ... i když mladá dáma nic neudržovala a neopravovala. Kdyby ty náklady (mzda s odvody zaměstnavatele) dělaly měsíčně 40 000, tak na každý km tratí připadne za rok podíl cca 51 Kč .... A když bude v řídícím aparátu SŽ na všech úrovních "jen" 1000 lidí se stejnými náklady, máte to na každý km tratí "jen 51 000" Kč. A skutečnost je mnohem vyšší .....
Když tratě přestanete "udržovat" a zakonzervujete je - bez vykazování nákladů, tak se ty peníze promítnou do nákladů tratí udržovaných, které se zvýší .....
Před 30 lety se tehdejší Ústřední ředitelství ČSD pokusilo vyčíslit "ztrátovost" tratí a jako nejztrátovější (a tudíž by měla být zrušena) vyšla trať z Brna do Tišnova (hlavní tah do Prahy), protože do položky náklady byly (správně) zahrnuty odpisy z investice do nedávné modernizace úseku ....
L15a43d61i57s79l39a46v 78Ž94e22n13í61š82e15k
Ale jo, jen ať to úředníci zruší.... , jenom bych se ještě rád dožil chvíle, až se zruší většina úředníků.... (to zase bude mínusů - ale až v pracovní době ...).
M66a57r35t65i30n 78P94r18á79š92e57k
Tak jsem Vám jedno mínus dal, když tak chcete. Ale jinak s vámi souhlasím.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...