Diskuze
V ČR přibývají solární dobíječky elektroaut, v počtu stanic však zaostáváme
Děkujeme za pochopení.
H16o84n72z68a 21T13a71r
U jednostopých přibližovadel funguje v Asii několik let výměnný system
J59o94s83e31f 94Z20e14m95a56n
Za rok solár nabíječky vyprodukuje 15 MWh, tedy asi 40 kWh denně, pokud bude dost svítit 365 dní. Při deseti hodinách svitu je potřeba 4 kW panel. To už není žádný drobek. Za kolik let zdegradují současné panely tak, že je nutné je vyměnit? A akumulátory? Na první pohled je to krásně zelené, ale výroba obojího v Číně a likvidace tamtéž. Takže doprava kolem dokola zeměkoule a hlavně úžasně ekologické materiály, které skončí v Chuang Che. Jestli by nebylo ekologičtější dávat nabíječky tam, kde je dostatečně dimenzovaný přívod, byť z dobře odsířené uhelné elektrárny, kde mají tahle auta výfuk.
Z78d49e45n90ě28k 61M50o59r38á44v92e74k
Proč chcete za každou cenu likvidovat materiály z baterií? Ty materiály se z baterie nikam neztrácejí, dají se získat zase zpět. Takový VW už rozjíždí provoz na jejich recyklaci.
Trápí vás přeprava? Jestli chcete ujet 200 tisíc km spalovákem, musíte přepravit 15 tun ropy na vzdálenost cca 5000 km (ropovod Družba), úžasně ekologické. Pro elektromobil musíte přepravit baterii 400 kg dejme tomu 10 tisíc km když to bude lodí z Číny, ovšem můžete ji vyrobit třeba v Polsku.
Co je na lithiu neekologického? Oceány ho obsahují miliardy tun. Nejvíce zastoupené prvky v baterii jsou hliník, uhlík, nikl, měď. Složení se liší podle výrobců, u některých se složení nedozvíte.
J57a92n 24L69u98k16á44š
Nejak se nikde nepise, jak dlouho tomu vydrzi ta baterie.
Uz to prekrocilo fazi flotiloveho vozu (3 - 5 let to vydrzi a pote obmenujeme za nova) a je to pouzitelne i po 10 letech od vyroby?
M60a76r18t68i80n 45K41a95r72á62s45e93k
Tak prvni prodavane elektroauta uz pres 10 lel maji, a porad jezdi. A automobilky davaji vicemene standardne zaruku na baterku 8 let, tj o tu zivotnost bych se nejak zasadne nebal...
M41o55j79m81i41r 34P20e87ř33i31n18a
Německo má přibližně 22.000 veřejných nabíjecích stanic pro elektroauta.
P67e78t76r 11P11o69s61p95í14š69i44l
V Německu se nákup elektroauta celkem silně dotuje, takže se tam celkem dost prodávají. S tím souvisí i počet dobíjecích stanic.
P79e70t79r 64P54o85s64p77í96š91i50l
Dovedu si představit u obchodního centra, kde je obyčejné vyasfaltované parkoviště, vybudovat nad parkovacími místy přístřešky a na nich solární panely. Pak by tam mohla být i nějaká ta nabíječka. Všem motoristům by to udělalo radost, parkovacích míst by neubylo, lidé by si v létě nemuseli dávat nákup do rozpáleného auta.
Ale má to jeden háček, někdo tu legraci musí zaplatit. V zimě řešit sníh na panelech atd. A návratnost takové investice je také mizivá, to by museli za takto vyrobenou elektřinu dostávat mnohonásobek současné ceny
D61r29a77h21o81m45í87r 27S20t39r67o35u10h12a68l
Když projíždím kolem polí řepky a panelů, tak si taky říkám, že ty panely měli dát na parkoviště u obchoďáků. Však by na to dostali dotace z EU a hlavně by se to bralo jako služba zákazníkovi. Za postavení podzemních garáží podle mě obchoďáky zaplatí násobně víc.
R39o93b12e11r48t 89M70o20t98k20a
Čím budou nabíjet když si ufujazdí nějaká sopka a na zemi nebudou nějakou dobu dopadat sluneční paprsky?
D60r69a64h11o67m52í20r 89S27t27r57o33u89h86a26l
Hehe, když naposledy bouchnul Eyjafjallajökull, tak se zastavila letecká doprava kvůli sopečnému prachu ve vzduchu, což vedlo k menšímu množství kondenzačních čar, takže sluníčko svítilo víc.
J85a58n 15K22o45l78a62r
Bude zajimave, az stat prijde na to, ze mu netankovanim benzinu utika nemale mnozstvi sportrebni dane. Jak se to bude resit? Uvali se spotrebni dan na elektriku? ... To pak dostane vlastni barak s fotovoltaikou novy vyznam ...
M85a56r69t74i95n 52K59a89r18á77s10e31k
A to nemale mnozstvi nastane kdy? Za 30 let? Mimochodem ten samy stat schvalil zmenu dane z prijmu, ktera z roku na rok znamena dvakrat vetsi vypadek, nez kdyby 100% osobaku nenatankovali ani litr benzinu ci nafty...
F74r33a25n52t85i56s44e82k 83L21i15s14k25a
Nevim proc elektroauta potrebuji gangsterske praktiky kdyz je to tak supr. Nechte lidi si svobodne vybrat.
M84a41r14t22i15n 86K74a80r17á78s54e97k
On ti nekdo brani v koupi treba benzinaku, nebo dieselu? Ja ted kupoval benzinak, a nidko mi treba z EK nevolal, ze to nesmim, ze si mam koupit elektro....
J77a24n 47L66u36k48á55š
Kdyz jsem byl mladsi, tak o mizerne fungujicich vecech se rikalo "To je na baterky." Tolik k autum na baterky.
Staci pomerne maly tukanec a mate i u zbrusu noveho auta na baterky totalku. Jsem zvedav, jestli to pojistovny zohledni v sazbach havarijka, nebo to v ramci ekologicke ideologie budou dotovat majitele aut se spalvacim motorem.
M89a64r50t83i69n 16K28a64r10á95s77e73k
Mas pocit, ze u spalovaku je to jinak? To ze auto je dneska totalka i pri relativne malem tukanci je celkem standard, a nerekl bych ze u EV je v tom nejaky vyznamnejsi rozdil...
J50a65r59o21m21í55r 77K12r89á34l
Takže ta nabíječka nabije za rok cca 60 aut ?
D50r67a53h70o53m18í42r 96S26t57r71o59u23h59a43l
15 MWh nabije podle vás 60 aut? Vezměme trošku matematiky. Podle vás má jedno auto 250kWh baterii? Tady matete poprvé. Nejvýkonnější Tesly mají 100kWh. Jděme ale dále.
Na rychlonabíječkách se nenabíjí auto z nuly do sta, ale z dvaceti na osmdesát. To znamená, že nabíjíte v případě oněch Tesel jen přibližně 60kWh.
Uděláme to tedy naopak a oněch 15MWh vydělíme 60kWh a dostaneme 250 obsloužených vysokokapacitních aut jen z fotovoltaiky. Jenže takový Nissan Leaf má jen 30kWh baterii, což je takové běžnější (někdo má víc, někdo má míň). To dává nějaký 750 aut obsloužených z fotovoltaiky. Vzato kol a kolem to vůbec není špatné.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...