Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

10 let existence oslavil Bonton dobrými výsledky

  20:43aktualizováno  20:43
V těchto dnech slaví multimediální skupina Bonton 10 let od svého založení, i když první podnikatelské aktivity zahájili jeho zakladatelé ještě před listopadem 1989. Provozní zisk společnosti vzrostl od ledna do července oproti stejnému období loňského roku o 27 procent, tržby celé skupiny o 12 procent. Letošní rok by měla společnost zakončit s čistým ziskem 215,7 milionu, při tržbách 1,63 miliardy korun. Např. prodejně Megastore vzrostly v letošním roce prodeje o 40 procent.

Své podnikání opírá Bonton převážně o prodej exkluzivních práv k hudebním a filmovým archivům. Spravuje archiv barandovských ateliérů, nebo Supraphonu, který Bonton koupil už v roce 1993.

Získávání a prodej duševních práv k dílům je strategie, kterou hodlá Bonton uplatňovat i nadále. "Kdo má vlastnická práva, bude trhu dominovat," řekl šéf a spolumajitel Bontonu Martin Kratochvíl.

"Konkurence v ostatních oborech, ve kterých Bonton podniká je obrovská," řekl Martin Kratochvíl. Jde o provozování rádia Bonton, maloobchodní prodej audio a video nahrávek, distribuce, či internetový obchod a zábavní server.

Plány na budování obchodní sítě či multikin v Polsku či Maďarsku společnost opustila v roce 1997, kdy stáhla návrh na veřejný úpis akcií. "Peníze jsme novým akcionářům vrátili, protože jsme obávali, že by ceny akcií kvůli otřesům na finančních trzích rychle poklesly o desítky procent," řekl Kratochvíl.

Investice na nové plány hodlá společnost získat nejpozději do dvou let. Akcionáři se na radu investičních bankéřů rozhodnou, bude-li pro ně atraktivnější primární emise na akciovém trhu, či přímý prodej strategickému partnerovi.

V plánech na nejbližší dobu hrají důležitou roli internetové aktivity. Na úspěch internetového obchodu hodně sází i Martin Kratochvíl: "Ve srovnání s konkurencí máme výhodu, že máme už dlouho fungující distribuční zázemí a máme i zboží které prodáváme."

Dalším směrem rozvije firmy bude produkce vlastních filmových či hudebních titulů, se kterými hodlá společnost uspět na zahraničních trzích.

Čeští, evropští, američtí, ale také japonští či korejští diváci se mohou těšit na další příběhy Macha a Šebestové, Boba a Bobka, králíků z klobouku nebo nešiků Pata a Mata.

Tajným přáním Martina Kratochvíla je zařazení některé televize, například Primy, jako dalšího média do portfolia firmy. Nejde však o nápad, kterému by Bonton přikládal ztěžejní váhu.

Společnost má 22 zahraničních akcionářů (drží zhruba dvě třetiny akcií) a 44 domácích akcionářů. Spoluzakladatelé Martin Kratochvíl a Michael Kocáb dosud drží dohromady asi šestinu akcií.

Do holdingu Bonton patří např. Sony Music/Bonton (Bonton vlastní 49-ti procentní podíl), Radio Bonton, nakladatelství Albatros, filmové Ateliéry Bonton Zlín, Centrum Českého Videa, Bontonland, Bontonfilm, nebo vydavytelství Supraphon a Opus.


Rok            Výnosy (mil. Kč)    Provozní zisk (mil. Kč)
1998                1 374                 108
1999                1 340                 184
2000(plán)       1 630                 216

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.