Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Internet je reklamní fenomén i trpaslík

  17:16
Nejdynamičtěji rostoucím reklamním trhem bude v příštím roce internet. Příjmy reklamy mají vzrůst z letošních předpokládaných 105 milionů korun o 81 procent na 190 milionů korun. Letos má dosáhnout podíl internetové reklamy na všech reklamních výdajích 0,8 procenta, příští rok by to mělo být už 1,3 procenta. V letošním roce by měly reklamní výdaje inzerentů vyšplhat na částku 13,33 miliardy korun, zatímco v příštím roce 14,1 miliardy, tedy o 6 procent více. Údaje přinesla společnost IP Praha, od září ARBOmedia.net Praha.

V loňském roce zaplatili zadavatelé reklamy médiím a reklamním agenrurám 12,66 miliard korun.

Hlavním faktorem, který reklamní trh v loňském a letošním roce ovlivňoval, byla ekonomická recese. Hlavnímu, tedy televiznímu trhu, neprospělo ani loňské odloučení TV Nova od dodavatelské organizace ČNTS.

V letošním a příštím roce bude na příjmy z reklamy pozitivně působit pokračující ekonomické oživení a s tím spojené roustoucí výdaje domácností.

„K tomu přispěly i kampaně typu ‚Nakupujte, i když nemáte hotovost‘ a aktivita leasingových firem. To zvrátilo původně opatrné výhledy z počátku roku,“ vysvětluje generální ředitel ARBOmedia Michael Richter.

Do výsledků se příznivě promítly i letošní dvě významné sportovní akce - fotbalové mistrovství Evropy a letní olympijské hry, které podle Richtera navýšily reklamní balík řádově o desítky milionů.

Získat zákazníky se budou snažit zejména telelekomunikační společnosti, protože od 1. ledna bude liberalizován telekomunikační trh a své sítě FWA v pásmu 26 MHz spustí tři nové firmy.

U tištěných médií dochází podle ABROmedia ke koncentraci vydavatelů, na druhé straně se rozrůstá množství titulů, které jsou tak stále více zaměřeny na určitou cílovou skupinu čtenářů.

Specializace probíhá z toho důvodu, že klesá počet čtenářů připadajících na jedno číslo. „Patrná je také snaha dostat se blíž k cílovému publiku formou regionálních či tématických příloh,“ míní Regina Sehnalová z marketingu ARBOmedia.

„Oživení místních trhů a lokální reklamy by se mělo příznivě odrazit také v příjmech rádií. U tohoto média může být dynamika růstu hlavně v bohatších regionech větší něž v celonárodním měřítku,“ říká Sehnalová, podle níž by letos měly celkové výdaje do rádií vzrůst o 5,5 procenta na 960 milionů.

Až na několik výjimek, jako jsou například webové portály atlas.cz či centrum.cz, nejsou zatím příliš aktivní internetové společnosti, tentokráte v roli zadavatele reklamy.

Výraznější reklamní vlnu, která by Českou republiku přiblížila úrovni obvyklé v západní Evropě, lze čekat zřejmě až příští rok.

Autoři:

Pražské letiště zkracuje dobu parkování zdarma na 10 minut

  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Česká národní banka znovu snížila úroky. Hypoteční úvěry přesto nezlevňují

3. května 2024

Premium Radní České národní banky na svém zasedání ve čtvrtek snížili úroky o půl procentního bodu. Sazba...

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Turecko utnulo obchod s Izraelem, pro něj to je diktátorské porušení dohod

2. května 2024  19:29

Dva nejmenovaní turečtí představitelé agentuře Bloomberg sdělili, že jejich země zcela zastavila...

Gazprom je po propadu exportu poprvé za více než 20 let v hluboké ztrátě

2. května 2024  18:36

Čisté ztráty 629 miliard rublů (161 miliard Kč) zaznamenal v loňském roce ruský plynárenský gigant...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...