"Po listopadu osmdesát devět se hodně letišť obnovovalo, naše ale vzniklo přímo na zelené louce. Již v roce 1998 jsme tady zahájili lety ultralehkých letadel a od té doby jsme pracovali na vybudování vnitrostátního neveřejného letiště. Neveřejné v tomto případě znamená, že tu sice může přistát v podstatě kdokoliv, pokud ale chce použít takzvanou službu AFIS, kdy dispečer na řídící věži hlásí směr a rychlost větru, směr přistání a další věci, musí o to požádat čtyřiadvacet hodin dopředu. Pokud službu nechce, může tady přistát kdokoliv, jehož letadlo splňuje parametry letiště," sdělil Josef Molík, jeden ze zakladatelů společnosti, která letiště vybudovala.
Parametry letiště |
K fungujícímu vnitrostátnímu letišti dnes kromě kvalitní přistávací a vzletové dráhy patří i hangáry, řídící věž, sociální zařízení a přidělený kmitočet pro radiový provoz. "Celý projekt musí být samozřejmě schválen Úřadem civilního letectví. Letiště mohou kromě letadel využívat i další členové letos vzniklého znojemského aeroklubu, který sdružuje i balonáře či padáčkáře. V současné době je na Znojemsku zhruba padesátka aktivních leteckých fandů. Kromě toho by mělo sloužit pro sportovní létání, ale i jako přistávací plocha pro vrtulníky nebo aerotaxi, jejichž využití, zvláště mezi podnikateli, rok od roku roste," dodal letec.