Firma nabízím zákazníkům má osm typů letounů. Obchodníci společnosti například registrují poptávku po novém typu letadla Zlin Fan-Jet zhruba za 30 milionů dolarů.
Do Latinské Ameriky mají směřovat čtyři letouny L410 - do dealerských center v Argentině a Brazílii, dalších šest strojů je v jednání. Objednávky mají i na osmnáct strojů typu Zlin.
Kunovické Letecké závody se mohou podílet na výrobě vrtulníků, která by zaměstnala v první etapě kolem 200 lidí. "Zahraniční partner si zatím nepřeje jméno zveřejnit, poněvadž v počátku bychom od něj převzali část produkce, což by se nemuselo líbit tamním odborářům," vysvětlil šéf firmy Libor Soska.
Chybí zaměstnanci
Podotkl, že zvládnout dosavadní objednávky bude obtížné. Proto objíždějí bývalé pracovníky Letu a snaží se je získat zpět. "Bude těžké vyrobit vše, co lze nakontrahovat," dodal Soska.
Ten se v minulých dnech vrátil z Ruska a uvedll, že zájem o české letouny je rovněž tam značný.
KOnkurs je nesmyslný, tvrdí Moravan
Představitelé Moravanu kritizovali návrh Československé obchodní banky a Konsolidační banky na prohlášení konkursu na Moravan. Naznačili, že v českém průmyslu existují dvě skupiny podnikatelů, kteří bojují o moc. Z jejich příslušníků se prý stávají finanční poradci, správci konkursní podstaty, kterým jde pouze o vlastní zisk.
"V žádném případě se žádosti o prohlášení konkursu na Moravan nedotknou jeho společností ani nových Leteckých závodů," uvedl místopředseda představenstva a mluvčí Moravanu Tomáš Štefánek.
Znovu prohlásil, že pohledávky, jimiž se tyto žádosti ohánějí, neexistují, nebo jsou sporné. "Návrhy v žádném případě nesplňují zákonné podmínky pro prohlášení konkursu, protože se Moravan nenachází ani v insolvenci ani v předlužení," ujistil.
Letadlo Zlín 137, který vyrábí Moravan Otrokovice |
Letadlo Zlín 142, který se vyrábí v Moravanu Otrokovice |
Letadlo Zlín 143, který se vyrábí v Moravanu Otrokovice |
Letadlo Zlín 242, který se vyrábí v Moravanu Otrokovice |
Generální ředitel akciové společnosti Moravan Otrokovice Libor Soska ukazuje prototyp nového letounu s označením Z 400. Stroj pro osm osob určený pro dopravu v těžko dostupných oblastech je přelomovým bodem ve výrobě Moravanu, neboť jím firma přechází z kategorie cvičných do kategorie transportních letadel. Cena se bude pohybovat od 600 tisíc do jednoho milionu dolarů. Zákazníky budou oblasti Severní Ameriky, Blízkého východu a Kanady a počítá se také s plovákovou verzí. Zcela výjimečný bude i motor o výkonu 700 koní. (6.6.2001) |
Malé dopravní letadlo L410, které se vyrábí v LETu Kunovice |
Malé dopravní letadlo L410 z Letu Kunovice |
Libor Soska, majitel Moravanu Otrokovice, vysvětluje, na tiskové konferenci, proč koupil zkrachovalý LET Kunovice. (16.7.2001) |