Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Volkswagen se rozdělí - škodovky budou konzervativní

  11:01
Značky Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti budou sdruženy do společné skupiny "klasických" značek a Audi, Seat a Lamborghini do druhé, takzvané "sportovní" skupiny značek. Skupiny podnikatelsky povedou VW a Audi a budou tak odpovědné za jejich výsledky. Definitivně o tom rozhodla dozorčí rada německého automobilového koncernu VW ve Volfsburgu v rámci strukturální přestavby automobilky platné od 1. ledna 2002.

Každá značka si přitom ale zachová svůj samostatný charakter a bude samostatně operovat na trhu. Novou strukturou koncern sleduje "rozšíření celkového pokrytí trhu a větší tržní využití v jednotlivých segmentech".  Sekci užitkových vozidel v rámci koncernu povede Volkswagen. Dosud oddělené skupiny Financial Services a Europcar se sdruží do jedné.

Poté, co v září rozhodla dozorčí rada VW o vystřídání Ferdinada Piëcha Berndem Pischetsriederem v čele koncernu, se změny začaly v minulých týdnech rýsovat. Budoucí šéf, který se řízení ujme 17. dubna 2002, signalizoval nespokojenost, že se
mnohé koncernové značky překrývají. Škoda tak má například téměř stejné technické vybavení jako vozy VW, ale přesto je auto z "východu" cenově příznivější než německé. Ve vyšších třídách zase působí často proti sobě VW a Audi.

Nově vzniklé skupiny se mají "více než dosud podporovat ve vývoji, produkci, odbytu a marketingu," řekl tento týden nový šéf koncernu listu Financial Times Deutschland (FTD).  Navíc se musejí koncernové značky stále více prosazovat proti silným a mladším soupeřům na trhu. "Klasikové" Golf a Passat se tak "utkávají" s Peugeotem 307, Fiatem Stilo nebo Renaultem Megane.

"Koncern například nyní nabízí ve třídě malých vozů hned tři modely VW Polo, Škoda Fabia a Seat Cordoba, které si navzájem konkurují. "Bohužel však v této velikosti není žádný roadster", citoval budoucího šéfa časopis Der Spiegel.  Sporná je i skupina aut vyšší  třídy. Především zaměstnanecké svazy v dozorčí radě kritizovaly, že Piëch vkládal nadměrné prostředky do projektů luxusních vozů. Kromě modelu D 1 jde například o nový Bentley a nákladnou studii Bugatti. Také Sigmar Gabriel, ministerský předseda spolkové země Dolního Saska, které je největším akcionářem VW, řekl, že podnik opomíjí širokou klientelu a soustřeďuje se příliš na luxusní modely. 

Dozorčí rada dnes rozhodla také o řadě personálních změn. Detlef Wittig se od 1. ledna 2002 stane předsedou dozorčí rady Škody Auto a.s a Jens Neumann místopředsedou. Ferdinand Piëch skládá ke 31. prosinci 2001 svůj mandát v dozorčí radě Škody.  Šéfa Audi Franze-Josefa Paefgena nahradí Martin Winterkorn. Média v minulých dnech uváděla, že Pischetsrieder sám by měl vedle šéfování koncernu vést sám i skupinu klasických značek. Do čela sportovní sekce by se tak dostal Winterkorn jako nový šéf Audi. Škoda Auto se ke změně struktury koncernu odmítla vyjádřit s tím, že je to věcí akcionářů. 

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Plzeňská univerzita bude vychovávat inženýry elektromobility, je o ně zájem

2. května 2024

Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni (FEL) rozšiřuje studijní programy, aby lépe...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...