On-line rozhovor se konal 20. března. Ministr bohužel kvůli dalším pracovním povinnostem nemohl setrvat v redakci iDNES déle než hodinu, a tak zbytek otázek zodpověděl e-mailem.
Všetšina dotazů mířila na dálnice a České dráhy. "Bude dálnice D47," zeptal se například čtenář Moravan. "D47 je investiční prioritou vlády," odpověděl ministr.
Milan Šimonovský se na témata dálnice D47 a budoucnost Českých drah zaměřil hned po svém nástupu do úřadu po loňských volbách.
Jeho tým si vzal pod drobnohled smlouvu s generálním dodavatelem stavby, konsorciem Housing & Construction, podepsané jeho předchůdcem Jaromírem Schlingem.
Některé části smlouvy považuje Šimonovský za nevýhodné pro stát. Původně měl současný kabinet rozhodnout o změnách smlouvy v polovině března, ale ministr žádá odklad až do konce května kvůli dalším nejasnostem.
České dráhy se podle zákona od začátku roku změnily ze státní organizace na dvě firmy - akciovou společnost České dráhy a státní Správu železniční a dopravní cesty.
Šimonovský půl roku prosazoval, že má-li se firma skutečně změnit a zlepšit hospodaření, závislé na státní dotacích, musí z vedení odejít generální ředitel a šéf představenstva Dalibor Zelený. To se stalo na začátku března. - Více ZDE.
Milan Šimonovský se narodil 17. února 1949 v Brně. Na tamním Vysokém učení technickém abslovoval v oboru konstrukce a dopravní stavby a postgraduální studium Systémy městské hromadné dopravy.
V letech 1990 na 2000 byl náměstkem brněnského primátora. Od roku 2000 je prvním místopředsedou KDU-ČSL, do níž vstoupil v roce 1990.