Management Volkswagenu se k informacím, s nimiž o víkendu přišel německý deník Frankfurter Allgemeine, zatím nechce vyjadřovat.
Firma chce v uvedených třech zemích snížit zároveň i kapacity a objem výroby. To by například pro belgický závod v Bruselu znamenalo snížení výroby ze současných 130 000 vozů zhruba na 80 000.
Současně s tím počítá firma s posílením výroby v hlavních závodech firmy v německém Wolfsburgu. Právě tam už před několika měsíci firma prodloužila pracovní týden z 28,8 na 32 hodin, aniž by se změna projevila na výplatních páskách zaměstnanců.
Rozsah snížení počtu zaměstnanců v uvedených třech zemích by měl zhruba odpovídat rozsahu snížení v Německu.
Dozorčí rada automobilky se má v polovině listopadu sejít k jednání o výrobních plánech firmy na příštích několik let. Ve stejný den by mohlo padnout i rozhodnutí o případném snížení výroby v závodech podniku v zahraničí.
Volkswagen v únoru oznámil, že v příštích třech letech by v rámci restrukturalizačního programu mohlo z podniku odejít až dvacet tisíc lidí. Firma se tak snaží zvýšit efektivitu a zisky.