"Teoreticky už objelo každé z českých pendolin patnáctkrát rovník," vysvětluje mluvčí drah Ondřej Kubala, proč pendolina musí na takzvanou vyvazovací opravu.
Důkladnou kontrolou projde naklápěcí systém vlaku a řada dalších zařízení nezbytných pro provoz. Kompletně rozebrány budou i podvozky.
Pendolina nasazují České dráhy na tratě do Ostravy, Brna a Vídně. Vždy mají v záloze jednu soupravu. Během oprav tomu ale tak nebude.
V případě mimořádné události, jakou by byla například nehoda na přejezdu, by pendolino nahradil vlak vozů Eurocity.
"Jednalo by se o spoje s odjezdem z Prahy ve 13:26 hodin a s odjezdem z Ostravy v 17:11, tedy o spoje, u kterých je v jízdním řádu vysloveně uvedena možnost nasazení náhradní soupravy," upřesnil náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Kolář.
V květnu stála jedna souprava Pendolina kvůli drobnější závadě téměř dvě hodiny v České Třebové. - více zde