Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mezi nejúčinnějšími spoty jsou reklamy na kávu Nescafé a Rádio Impuls

  19:00aktualizováno  20:36
Reklama má smysl tehdy, pokud zvyšuje zájem o značku. Ví to každý kreativec, jen zlomek z nich ale nakonec se svým nápadem uspěje. Účinnost reklamních spotů měřila opět po roce porota v soutěži EFFIE. Bodoval například spot na kávu Nescafé s hercem Jiřím Macháčkem.

Reklamní spot Rádia Impuls vyhrál v kategorii Ostatní služby. | foto: AKA

V šesti kategoriích získalo medaili celkem patnáct reklamních agentur. Jasný vítěz ze soutěže nevzešel, jednu zlatou a jednu stříbrnou medaili si odnesly agentury McCann, Euro RSCG a Wunderman.

Porota zahrnula svou přízní například spot s pijákem kávy Nescafé Jiřím Macháčkem, který vybojoval zlatou medaili v nejobsazenější kategorii Potraviny a nápoje. "Spontánní povědomost vzrostla z 52 procent na 80 procent a objem vypitých šálků o 24 procent v meziročním srovnání," uvádí se v hodnocení.

"V dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, doložitelné výsledky kampaní ve vztahu k stanoveným cílům a hodnotí jejich účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům," sdělil Jiří Janoušek z Asociace komunikačních agentur, která soutěž pořádá.

V kategorii Finanční služby vyhrála kampaň "Bankovní produkty s lidskou tváří", která přinesla zisky Komerční bance. "Kupříkladu profi úvěr vzrostl o 48 procent," zdůvodnila výběr porota. Radovat se mohla agentura Euro RSCG.

Úsměv sluší každému...
Kategorii Ostatní služby ovládla známá kampaň Rádia Impuls nazvaná "Úsměv sluší každému". Zásluhou kampaně se denní poslechovost zvýšila údajně o 14,8 procenta, týdenní poslechovost o 11,2 procenta a podíl na trhu o 13,8 procenta. Zpracovala ji agentura Leo Burnett Advertising.

Mezi reklamami na výrobky dlouhodobé spotřeby se zlatem vyznamenala společnost Wunderman, která zlepšovala pozici programu Office značky Microsoft mezi mládeží. "Kampani se podařilo výrazně překročit ambiciózní cíl prodat 35 tisíc licencí nevděčné cílové skupině studentů," stojí v hodnocení. Návratnost vynaložených prostředků do reklamy vypočetli odborníci na 1 513 procent.

V kategorii Sociální a kulturní marketing vyhrála zlato agentura Young & Rubicam za spot na nadaci mobilního operátora Telefónica O2. Reklama prý přispěla k prolomení mlčení dětí, zvýšila návštěvnost informačního portálu až 21krát a na linku bezpečí volalo o pětinu více lidí.

Kdo získal ceny EFFIE 2008 podle katergorií
Potraviny a nápoje
1. McCann - Erickson/Nescafé - Jsem totiž Classic
2. McCann - Erickson/Algida - Zmrzlina Míša 
3. Ogilvy & Mather/Velkopopovický kozel - Celoroční kampaň
 Finanční služby
1. Euro RSCG/Komerční banka - Bankovní produkty s lidskou tváří
2. Mather Communications/Home Credit - Poplatkové prázdniny
3. Mark BBDO/Direct Pojišťovna - Jednoduchost vítězí 
 Ostatní služby
1. Leo Burnett Advertising/Rádio Impuls - Úsměv sluší každému
2. Mark BBDO/Albert - Nízkým cenám v Albertu věřit můžete
3. Ogilvy & Mather/CLICK4SKY.com - Nevěřící Tomáš
Výrobky dlouhodobé spotřeby
1. Wunderman/Microsoft Office - Home & Student 
2. Wunderman/Microsoft XNA - Konec nudným hrám
3. Ogilvy & Mather /Ford Fusion Champion - Relaunch
 Sociální, ekologický a kulturní marketing
1. Young & Rubicam Praha/Nadace 02 - Kampaň proti šikaně na školách
2. Euro RSCG Prague/EKO-KOM - Jakýkoliv důvod je dobrý: Třiďte odpad!
3. Mather Activation/Patria Direct Jizerská 50 - Závod, kde se radost rodí z bolesti
Zdroj: AKA  

Autor:
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Mrazy jsou pohroma jako povodně, říká Výborný. Pro pěstitele chce až 200 milionů

2. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:14

Ministr zemědělství Marek Výborný by chtěl získat až 200 milionů korun jako přímou podporu pro...

Situace v průmyslu se zhoršila, poklesla výroba i nové zakázky

2. května 2024  10:55

Podmínky v českém zpracovatelském průmyslu se v dubnu výrazně zhoršily. Útlum táhl silný pokles ve...

ČEZ snížil fixované ceny energií. Od léta zlevní i smlouvy na dobu neurčitou

2. května 2024  10:50

Energetická společnost ČEZ zlevňuje dodávky elektřiny a plynu. Tento měsíc snižuje ceny u...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...