O pokutě rozhodl antimonopolní úřad, který může proti rozhodnutí krajského soudu v Brně podat kasační stížnost. Úřad potrestal bývalý Telecom (nyní Telefónica O2) za to, že uvazoval klienty na dlouhodobé smlouvy a nabízel jim za to slevy a různé výhody. Firma tím prý narušovala konkurenční prostředí.
Navíc Telecom údajně i cenově diskriminoval zákazníky, kteří podobné smlouvy neuzavřeli. Podpisem smlouvy se klienti zavázali, že protelefonují měsíčně daný objem hovorů. Pokud byl nižší, účtoval operátor i rozdíl mezi smluvním a uskutečněným hovorným.
"Soudu nezbylo, než rozhodnutí žalovaného pro vady řízení zrušit, a to pro nedostatek důvodů rozhodnutí a proto, že skutkový stav, který vzal žalovaný za základ napadených rozhodnutí, vyžaduje zásadní doplnění," rozhodl nyní krajský soud.
O případu už jednou rozhodoval, ale s opačným výsledkem. V nynějším rozhodnutí ale zohlednil postoj Nejvyššího správního soudu, který v červenci roku 2008 rozhodl ve prospěch firmy.