Zhruba v polovině příštího roku by chtěla nošovická automobilka zahájit třísměnný provoz. K tomu bude potřebovat zhruba tisíc nových zaměstnanců. Nábor nových lidí ale začne podstatně dříve.
Pokud vše půjde podle plánu, mohlo by v polovině příštího roku získat v nošovické automobilce práci dalších minimálně tisíc lidí.
Pro Moravskoslezský kraj, který se stále potýká s dopady hospodářské krize a bez práce je zde podle posledních údajů téměř 76 tisíc lidí, by to byla velká pomoc.
Důvodem masivního náboru nových zaměstnanců do nošovické automobilky je plánované zahájení třísměnného provozu.
„Zhruba v polovině příštího roku bychom chtěli zahájit třísměnný provoz. S tím souvisí i chystaný nábor zaměstnanců, kterých by mělo být zhruba kolem tisíce,“ řekl Petr Vaněk, mluvčí společnosti Hyundai.
Hyundai chce v Nošovicích ročně vyrobit 300 tisíc aut
Otevřením třetí směny by společnost Hyundai pokročila ve svém plánu - vybudovat v Nošovicích automobilku produkující 300 tisíc automobilů ročně.
Lidé, kteří by chtěli ve společnosti Hyundai pracovat, ale nemusí čekat až do poloviny příštího roku, kdy chce automobilka podle slov svých zástupců provoz třetí směny zahájit. Nábor zaměstnanců by měl být zahájen už po novém roce tak, aby je automobilka stihla včas zaučit.
O práci v Nošovicích by se mohli zajímat i současní zaměstnanci kopřivnické Tatry, která řeší přesně opačné problémy.
Tatru posílá ke dnu nedostatek zakázek. Kvůli malému zájmu o nákladní automobily chce firma propustit minimálně 165 zaměstnanců, odbory ale hovoří o daleko vyšším počtu.
Podle předsedy představenstva a generálního ředitele Tatry Ronalda Adamse mají dostat výpověď desítky lidí.
„Domníváme se, že půjde asi o 165 až 170 lidí. Přesný počet však dosud stanoven není,“ uvedl Adams.
Jak dále upozornil, propouštění se nedotkne pouze dělníků. „Propuštění zaměstnanci budou ze všech oblastí firmy, ne pouze z výroby.“
Desítky propuštěných, nebo stovky? Nikdo neví
Mezi zaměstnanci se však mluví o daleko větším počtu, a to až o pěti stech propuštěných. Odboráři prý nyní s propouštěním nesouhlasili.
Jak dodal Ronald Adams, automobilka chce začít propouštět co nejdříve. „Ale přesné datum bude určeno až po diskusi s odborovou organizací,“ upřesnil.
Důvodem, proč chce firma znovu hromadně propouštět, je nízký počet objednávek.
„Objem našich zakázek zůstává na nízké úrovni. Nemáme tedy k dispozici dost práce, abychom si mohli ponechat tak mnoho zaměstnanců,“ vysvětlil ředitel kopřivnické automobilky.
Tatra naposledy hromadně propouštěla loni na podzim. Z automobilky tehdy odešlo 550 zaměstnanců, dalším se zkrátil pracovní týden.
Proč Hyundai roste a Tatra tápeAčkoliv stojí obě velké automobilky v Moravskoslezském kraji jen několik kilometrů od sebe, jejich osud je diametrálně odlišný. V dobách, kdy Tatra zažívala předválečnou slávu a udávala trendy v automobilovém průmyslu, firma Hyundai ještě neexistovala. V posledním desetiletí minulého století začala automobilka Hyundai prudce růst, zatímco pro Tatru začal pád, který se nepodařilo zastavit dodnes. S nedostatkem financí přišlo i omezení investic do vývoje nových vozů - společnost Hyundai postupovala přesně naopak, investovala jak do nových technologií, tak do vývoje a servisních služeb, což ji postupně dostalo mezi největší automobilky současnosti. |