Smart si do podoby Hello Kitty mohou řidiči vyzdobit hned ve dvou verzích. Za 550 dolarů (9 600 Kč) si mohou obrázek koťátka, které nemá nakreslenou pusinku, aby si u něj mohl každý domyslet jakékoliv emoce, připevnit na dveře vozu. Za 1 700 dolarů ho budou mít zabalené do kočičího motivu celé, píše distributor smartů v USA na svých stránkách. Celkem si mohou zákazníci vybrat z 22 motivů.
"Spolupráce se Smart USA dovoluje našim fandům plně si vychutnat styl Hello Kitty," řekla Janet Hsu, prezidentka společnosti Sanrio, jež před 35 lety vyvinula značku Hello Kitty a letos slaví 50 let své existence.
Podobně se ze spolupráce těšil i Kim McGill, který ve společnosti Smart USA odpovídá za marketing.
Je to přeslazené, soudí fandové smartů
Řada fandů však nadšení manažerů obou společností nesdílí. "Vypadá to jako kdyby člověk řídil do školy svou vlastní krabičku na jídlo, akorát že nesmrdí zakyslým mlékem," zhodnotila nový vzhled smartů Suzanne Ashe na CNET's Cartech blog.
Server cnet Australia zase konstatuje, že ačkoliv se smarty ve stylu Hello Kitty prodávají jen ve Spojených státech, určitě nebude problém je dovézt i nadšencům z Austrálie. Nicméně si nemohou stěžovat na to, pokud je zadrží módní policie, podotýká kousavě server.
Malý smart je velkým hitem v USA |
Kritiku sklidil nový styl smartů i na Twitteru. "Nahání to hrůzu podobně, jako když se muž obleče jako miminko," domnívá se Ian Hudson z Kalifornie.
Server USA Today konstatuje, že nový styl je roztomilý, ale lidem, kteří vyznávají jen o trochu více macho styl, se patrně zamlouvat nebude.
S tím souhlasí i Bryce Westervelt, který se k diskusi připojil názorem, že představa smartu v barvách Hello Kitty, kterým si to po ulicích sviští manželka či dcera je opravdu roztomilá... ale jen na pět minut. Pak se tato představa mužům, kteří až dosud smart řídili, zprotiví a může to ovlivnit chuť dalších fandů si takovéto vozy pořizovat.