Podle nich ČSA loni přepravily na pravidelných linkách 4,613 milionu cestujících, o 1,6 procenta méně než před rokem. Evropské aerolinky přitom loni přestaly klesat a počty cestujících jim stouply o 2,7 procenta.
Pokles u ČSA se dal čekat: dopravce prošel loni zeštíhlením flotily i počtu linek, do některých měst přestal úplně létat. Skončily například spoje do Londýna či Istanbulu. Kapacita podle statistik klesla o 14,7 procenta. Flotilu loni opustily především boeingy 737-500 a 735-400, boeingy bude prodávat firma i letos. Zmenšení má přinést návrat aerolinek zpátky do zisku, za loňský rok ale státní dopravce skončí opět nejméně s miliardovou ztrátou. Výsledky zatím firma nezveřejnila.
V porovnání s dopravci v okolních zemích ČSA loni výrazně ztrácely. Polský LOT loni přidal deset procent, navíc dál rozvíjí dálkovou flotilu. Rakouské Austrian Airlines přidaly 15,3 procenta, Lufthansa přes šest procent. Největší růst v Evropě loni zaznamenal rumunský Tarom a ukrajinský Aerosvit, nejhlubší pád britské BMI a maďarský Malév.
ČSA ale loni zlepšily obsazenost svých letadel, ta stoupla za celý rok v průměru o 3,8 na 69,5 procenta. Celoevropský průměr je 77,9 procenta. Nejplnější letadla měly KLM, kde na každém letu bylo obsazených v průměru 83,7 procenta.