Penta si prodej chválí jako zdařilou investici. "Zabka Polska prošla velmi pozitivním vývojem. Tržby vzrostly za dobu naší přítomnosti o téměř 42 procent a EBITDA (provozní zisk snížený o úroky, daně, odpisy a amortizaci) o 162 procent. Dnes je Zabka nejlepší investicí Penty v Polsku a je mezi třemi nejúspěšnějšími projekty v celé historii Penty," řekl Jozef Janov, investiční ředitel Penty a předseda dozorčí rady Zabka Polska.
Penta v Polsku vlastní více než 2 450 obchodů Žabka v hodnotě přes 6 miliard, kam zákazníci chodí hlavně na rychlé a menší nákupy. Žabka patří v Polsku mezi největší maloobchodní řetězce. V roce 2010 utržila podle neauditovaných výsledků 16,3 miliardy korun.
Penta koupila polské žabky v roce 2007. Od té doby společnost otevřela více než 400 nových obchodů a uvedla na trh nový formát větších prodejen, takzvaných Freshmarketů.
Prodejny pak skupina rozšířila i v Česku a přikoupila k nim síť supermarketů Koruna. V prosinci 2010 Penta prodala českou Žabku a Korunu britskému maloobchodnímu řetězci Tesco. Tento prodej by měl být formálně dokončen letos v dubnu (více čtěte v předchozím článku).