Transakce musí být nejdříve schválena některými evropskými orgány pro regulaci hospodářské soutěže. Obě smluvní strany počítají s tím, že bude dokončena ve druhém čtvrtletí 2012. Dnešní zpráva tak popřela nedávné spekulace o tom, že StarBev hodlá brzy koupit japonský pivovar Asahi.
Molson CoorsJe jednou z největších pivovarnických společností na světě. K jejím či partnerským značkám patří Coors Light, Molson Canadian a Carling, Molson Canadian 67, Molson Dry, Molson M, Rickard's Red, nebo Keystone, Creemore Springs. Působí především v Kanadě, Spojených státech a Velké Británii. Loni vyrobila 48,36 milionu hektolitrů piva, čisté prodeje skupiny meziročně stouply o osm procent na 3,5 miliardy dolarů (65,3 miliardy Kč). |
Po dokončení koupě bude StarBev působit v rámci Molson Coors jako samostatná obchodní jednotka a i nadále bude sídlit v České republice, informovala kupující strana v tiskové zprávě.
"Akvizice StarBev dokonale zapadá do strategie Molson Coors rozšiřovat naše portfolio prémiových značek a naši působnost na rostoucí trhy po celém světě," uvedl prezident a výkonný ředitel CEO Molson Coors Peter Swinburn.
Podle něj je pivní trh střední a východní Evropy pro společnost Molson Coors atraktivní díky historickým kořenům. Swinburn věří také tomu, že se pivní trh začne po konci ekonomických potíží zvedat podobně jako před začátkem krize.
Nový vlastník sází na Staropramen
Kupující strana hodlá transakci využít k tomu, aby do střední a východní Evropy rozšířila svůj ležák Carling. Hodně si také slibuje od klíčové značky StarBev Staropramen, právě s ní chce expandovat na své současné i budoucí trhy.
Pivovary StaropramenNa českém trhu zaujímají se svým zhruba 15procentním podílem druhé místo po Plzeňském Prazdroji. Patří do skupiny StarBev, která vlastní také pivovary v Bulharsku, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Ve svém portfoliu má více než 20 značek. Ke klíčovým patří Staropramen. Prodává také lokální piva jako Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozusko, Jelen a Niksicko. Na základě licence distribuuje například značky Stella Artois, Beck's, Hoegaarden, Lowenbrau a Leffe. Skupina, vlastněna fondy CVC Funds pod vedením CVC Capital Partners, má obchodní aktivity také na Slovensku, v Bosně a Hercegovině. Firma CVC Capital Partners pivovary koupila v prosinci 2009 od pivovarského gigantu AB InBev. V dubnu 2012 se dohodla, že StarBev prodá Molson Coors Brewing Company. |
Molson Coors očekává, že transakce začne přinášet společnosti vyšší příjmy už během příštího roku a že do roku 2015 získá hlavně díky efektivitě výroby, nákupu, systémů a souvisejících oblastí přibližně 50 milionů dolarů před zdaněním.
Také StarBev si od nového vlastníka slibuje další růst. "Jsme potěšeni, že se stáváme součástí jedné z největších světových pivovarnických značek. Jsem přesvědčen, že Molson Coors povýší StarBev na vyšší úroveň rozvoje a růstu," řekl k akvizici generální ředitel StarBev Alain Beyens.
StarBev se sídlem v nizozemském Amsterdamu a v Praze provozuje ve střední a východní Evropě devět pivovarů. Loňské tržby skupiny přesáhly v přepočtu 17 miliard korun, výstav členských pivovarů přesáhl 13,3 milionu hektolitrů. Společnost nyní zaměstnává zhruba 4 100 lidí.