Dopravce easyJet je po Ryanairu druhou velkou leteckou společností v Evropě, která úplně zruší klasické odbavení na letišti a nechá tuto proceduru pouze na svých cestujících. Lidé se musí odbavit, tedy zadat například číslo pasu nebo občanského průkazu, doma či v kanceláři a následně si vytisknout i palubní průkaz.
"Odbavení přes internet zvyšuje efektivitu a snižuje čas, který stráví cestující ve frontách na letišti," uvedla firma ve svém prohlášení. Hlavním důvodem jsou především úspory: aerolinky ušetří za pronájem místa na letišti i personál. Na letišti zůstane jen přepážka pro cestující se zavazadly. Firma tvrdí, že 80 procent cestujících se už stejně odbavuje on-line.
Pouze on-line odbavení zavedl už před časem Ryanair (více zde). Ten má ve svém sazebníku i poplatek pro případ, že se odbavíte, palubní lístek si vytisknete, ale ztratíte ho. V takovém případě jste chudší o 70 eur. Společnost easyJet zatím takový poplatek neuvádí. Na rozdíl od Ryanairu si nic neúčtuje ani za odbavení přes internet.
Firma ve svém prohlášení uvedla, že přechodnou dobu po 30. dubnu bude možné odbavit se ještě na letišti. O jak dlouhou dobu půjde, ale není jasné. Společnost easyJet je v Praze druhým největším dopravcem na pravidelných linkách, od 1. dubna bude létat do celkem devíti měst po Evropě.