Letos je to už třetí velký kontrakt pro slovenské hlavní město. Plzeňská Škoda už uzavřela dodávku stejného množství obousměrných tramvají a také osmdesáti trolejbusů, celkově za zhruba tři miliardy korun. Letos už firma uzavřela kontrakty za více než 17 miliard korun. "Důvodem je také oživení trhů," řekla mluvčí firmy Lubomíra Černá.
Škoda se podílí na zásadní obnově zastaralého vozového parku v Bratislavě, ve kterém se vymění zhruba polovina tramvají a v podstatě všechny trolejbusy.
"Před nedávnem jsme s místním dopravním podnikem uzavřeli kontrakt na dodávku patnácti obousměrných tramvají a rovněž na osmdesát nových trolejbusů," podotkl ředitel Škoda Transportation Josef Bernard.
Součástí nové objednávky je i opce na dodávku dalších patnácti tramvají a opce na údržbu vozů po dobu 15 let.
Tramvaje 29 T pro 241 cestujících jsou vybaveny klimatizací, vnějšími i vnitřními kamerami a bezbariérovým přístupem. Úspěch byznysu plzeňské Škody v současnosti stojí především na tramvajích, firma jich v posledním roce nasmlouvala celkem za 10,6 miliardy korun.
"Kromě Bratislavy míří moderní škodovácké tramvaje také do Číny, turecké Konye nebo maďarské Miskolce," říká Jaromír Jelínek, obchodní ředitel Škoda Transportation.
Kromě toho Škoda dokončila po sedmi letech vývoj nové lokomotivy 109E. Zároveň však České dráhy vedou s dodavatelem lokomotiv spor o zpoždění dodávek 15 strojů za stamiliony korun. Nové lokomotivy i se soupravami si objednaly také německé DB Regio, které za ně zaplatí 2,6 miliardy korun.