Německá vláda teprve minulý rok povolila dálkové autobusy po celém Německu bez omezení, do té doby jezdily dálkové spoje jen mezi některými městy. Deutsche Bahn (DB) nasazují autobusy tam, kde je jízda vlakem kvůli jinému trasování železnice pomalejší.
Vzhledem k síti vysokorychlostních tratí v Německu však takových úseků příliš není, spojení Norimberk - Mannheim je jedním z nich. Většina vlaků zde dosud jezdí o pár minut pomaleji než autobus, navíc většinou s přestupem. "Máme v Německu nyní pět autobusů, od května jich bude osm," řekla šéfka autobusové dopravy Student Agency Ivana Kašická. Spoje jezdí v rámci linky Praha - Norimberk - Mannheim.
Autobusy jezdí plně na objednávku Deutsche Bahn, které nesou i riziko tržeb. Dosud jsou na palubách i stevardky, které jsou běžnou součástí servisu Student Agency na ostatních trasách. V květnu však zcela z trasy zmizí.
Na rozdíl od klasických žlutých autobusů jezdí autobusy Student Agency na linkách DB v bílé barvě s logem dopravce. Jsou to vozy vycházející z konceptu Fun and Relax, tedy například s vlastní obrazovkou v každé sedačce. "Jsou tam úpravy podle požadavků DB, například méně sedaček nebo jiný kávovar,“ dodala Kašická.
Autobusy se postupně staly jednou z klíčových částí Student Agency, loni poprvé tržby za jízdenky přesáhly miliardu korun.