„Znevýhodňovalo nás to v konkurenčním boji. Když jsme potřebovali zajistit například vagony na konkrétní zakázku, soutěž trvala příliš dlouho a mezitím jsme o obchod přišli,“ vysvětlil šéf ČD Cargo Oldřich Mazánek.
Některé soutěže kvůli vzájemnému napadání a odvolávání neúspěšnými uchazeči trvaly přes rok. Striktní podmínky podle Mazánka snižovaly konkurenschopnost firmy, protože soukromníci nemuseli postupovat podle zákona.
Může se hoditVeřejné zakázky na služby, dodávky a práce najdete v přehledné databázi veřejných zakázek na webu České Zakázky.cz |
Podle Mazánka to však neznamená, že se nyní začne ve firmě neprůhledně soutěžit. „Veškeré nákupy služeb, dodávek a prací budou nadále zadávány ve výběrových řízeních podle interního předpisu společnosti, který respektuje základní zákonné principy a zajišťuje efektivní nakládání s prostředky společnosti prostřednictvím transparentní hospodářské soutěže dodavatelů,“ uvedla firma ve svém prohlášení.
ČD Cargo o zrušení svého postavení jako sektorového zadavatele usilovala téměř rok. Firma loni vydělala přes půl miliardy korun. V prvním čtvrtletí vykázal dopravce zisk 164 milionů korun.