Klientka AirBank se v úterý večer chtěla přihlásit do svého internetového bankovnictví. Jaké bylo její překvapení, když jí systém identifikoval jako úplně jinou ženu.
Otec klientky Daniel Nový tedy zavolal na call centrum, kde se dozvěděl, že se jedná o zcela výjimečnou událost a že musí počkat do rána, kdy se situace prověří. „Jsem přesvědčený, že bezpečnost uživatelů účtů by měla být pro banku prioritou číslo jedna a nechápu, jak taková věc, jako přihlášení na cizí účet nechává zástupce z call centra chladným,“ stěžuje si Nový.
„Přes opakovanou výzvu mi nedokázali potvrdit bezpečnost mého účtu a zneužití mých osobních údajů. Myslím si, že druhá klientka je také přesvědčena, že její účet je v naprostém bezpečí. Dcera se na její účet přihlásila zcela neúmyslně,“ dodal.
Redakce oslovila banku s žádostí o vysvětlení. Podle mluvčího AirBank Vladimíra Komjatiho se sešly dvě náhody najednou. „První náhodou bylo, že dvě klientky, které se podle všeho navzájem vůbec neznaly, používaly úplně stejné heslo. A druhou, že jedna z nich při přihlašování k účtu zcela náhodou zadala login té druhé,“ vysvětluje.
Prý jde o zcela raritní případ, který se v AirBank ještě nikdy nestal. „Týkal se jen vstupu do internetového bankovnictví, k žádnému pohybu peněz nedošlo a ani nemohlo,“ tvrdí Komjati. K provádění jakýchkoliv plateb totiž banka vyžaduje ještě ověření přes SMS zprávu. „Pohlídáme, aby se nemohl přihodit znovu,“ ujistil mluvčí. Druhá klientka totiž měla stejné heslo jako login. Možnost stejného loginu a hesla banka po této zkušenosti technicky znemožní.
Komjati informoval, že AirBank u obou účtů změnila hesla a klientkám doporučila i změnit si login, tedy přihlašovací jméno. „Oběma jsme navíc připomněli možnost nastavit si i pro přihlášení k účtu ověření přes SMS. Jde o volitelnou možnost pro klienty, kteří chtějí mít úplně stejně jako všechny platby ochráněn i samotný vstup do internetového bankovnictví,“ doplnil Komjati.