„Daly by se použít například pro vysokorychlostní vážení nebo průběžné měření,“ řekl Ťok. Podle něj by zatím mělo být prvním krokem měření rychlosti v uzavírkách na D1. „Dal jsem Ředitelství silnic a dálnic úkol, aby se zamysleli nad tím, jak měřit v uzavírkách rychlost,“ dodal.
U modernizovaných úseků je v uzavírkách rychlost snížená na 80 kilometrů v hodině, řada řidičů ji však nedodržuje. Podle Ťoka to pak vede v případě nehody k největším problémům, které následně dálnici ucpou.
Už dnes stát může velmi jednoduše zjistit rychlost nákladních vozidel podle toho, jak dlouho jim trvá cesta od jedné k druhé mýtné bráně.
„Velmi důležité je, jaká bude použita technologie, aby to mělo smysl dálkový a ne jen lokální. Další věcí bude samozřejmě otázka nastavení určitých tolerancí,“ sdělil iDNES.cz bývalý šéf dopravní policie a současný ředitel jihomoravských policistů Leoš Tržil.
Ťokův plán zatím nemá zcela konkrétní rysy, podle ministra je potřeba dohody všech zúčastněných stran, tedy i například provozovatele mýtných bran Kapsch nebo policie či celní správy.
Jednou z podmínek by bylo například dosadit na všechny mýtné brány kamery. Dosud jsou totiž jen na některých kvůli kontrole projíždějících nákladních vozidel, v praxi by tak měření řada řidičů unikla, protože by z dálnice sjela dříve. „Kapsch toto řešení sám navrhoval,“ dodal Ťok.