Daleko větší vliv než ostravská utkání měly na spotřebu piva v regionu zápasy českého národního týmu odehrané v Praze. Vyplývá to z údajů, které MF DNES získala od zástupců dvou největších pivovarů v Moravskoslezském kraji, nošovického Radegastu a ostravského Ostravaru.
„Spotřeba Ostravaru v době konání mistrovství světa vzrostla,“ potvrdil Pavel Barvík, manažer komunikace společnosti Pivovary Staropramen, pod niž spadá pivovar Ostravar.
„V našem případě to bylo především díky naší přítomnosti přímo v ČEZ areně a jejím bezprostředním okolí, kde byla největší koncentrace fanoušků hokeje v Ostravě. V těchto dnech šlo o růst v řádu procent. Lidé chodili sledovat hokej i do hospod, ale ve větším počtu až od čtvrtfinálových zápasů.“
Ostravar modernizoval stáčecí linky
Podobné zkušenosti zaznamenali také v nošovickém pivovaru Radegast. „Na základě zkušeností z předchozích let jsme sáhli k vytvoření větších zásob piva přímo v hospodách a restauracích,“ řekla Kateřina Krásová, mluvčí Plzeňského Prazdroje. „Ve dnech, kdy hrál náš tým, byla vyšší výtoč piva Radegast i o několik desítek procent.“
Dlouhodobější zvýšení spotřeby piva by si určitě přáli zástupci obou pivovarů. V Ostravě se na letní sezonu připravili i tím, že navýšili kapacitu stáčecích linek.
„Během posledních čtrnácti měsíců jsme do rekonstrukce stáčecích linek - jak do sudů, tak do lahví - investovali zhruba 66 milionů korun,“ přibližuje poslední investici vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter.