Prodeje všech značek koncernu VW v září rostly. K datům je však potřeba přistupovat opatrně: nejde o reálné prodeje, ale reálné registrace nových vozů. Vzhledem k čekacím dobám na nové auto jsou například v září registrovaná auta, které si zákazníci objednali například v červnu či červenci. „Můžeme očekávat, že určitý pokles nových objednávek nastane přinejmenším u aut s dieselovými motory do doby, než zákazníci získají jistotu o tom, že nová auta skutečně splňují emisní limity,“ uvedl Jan Linhart z KPMG.
Přesto data ukazují velmi dobrou situaci na trhu. Prodeje rostou 25 měsíců v řadě a růst vykazují prakticky všechny hlavní trhy. Podle ACEA růstu pomáhají pokračující programy na podporu výměny starších vozidel za nová a ekonomické zotavování v jižní Evropě. Například ve Španělsku prodej meziročně vzrostl o 22,5 procenta. V Německu se odbyt zvýšil o 4,8 procenta, což představuje nejmenší nárůst z velkých unijních trhů.
V Evropě se za prvních devět měsíců prodalo 10,4 milionu osobních aut. I přes pozitivní vývoj ještě trh není zdaleka na číslech před krizí: vrchol byl v roce 2007, kdy prodeje dosáhly za tři čtvrtletí téměř 12 milionů vozů.
Celý koncern Volkswagen zaznamenal za září růst o 8,3 %, zatímco trh rostl téměř o desetinu. Nad průměrem evropského trhu byla s desetinovým růstem například Škoda Auto. Koncernu VW klesl nepatrně tržní podíl: za celý rok má 25 % celého trhu, loni měl za prvních devět měsíců 25,3%.
Růst vykazují prakticky všechny velké značky. Zajímavý je i souboj asijských výrobců. Například Nissan se dostal v září před Toyotu, výrazně ztrácí naopak Mitsubishi.