Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Česko zná nejlepší reklamní spoty. Uspěla „Fofola“ či bankéř-sympaťák

  1:01
V Česku se po roce udělovaly prestižní ceny Effie. Ty získávají reklamní kampaně, které měly v uplynulém roce největší dopad na spotřebu zboží či promované služby, stejně jako pomohly budovat značku. Odborná porota letos rozdala sedm zlatých a čtyři stříbrné sošky. Bodovaly reklamy na Kofolu, Air Bank či RWE.

Soutěžilo se v sedmi kategoriích. Třináctičlenná porota, kterou tvořili marketéři velkých firem, zástupci společností pro výzkum trhu, novináři a představitelé pořadatelské Asociace komunikačních agentur (AKA), se letos museli probrat víc než 70 přihlášenými kampaněmi.

Podle pořadatelů letošní počet soutěžních reklam výrazně předčil úroveň z posledních let. Samotnými oceněními však porotci opět spíše šetřili. Zlatá trofej nebyla udělena v kategoriích Potraviny, Spotřební zboží ani v kategorii, kde soutěží reklamy s malými rozpočty. Ubylo také stříbrných ocenění.

„Porota byla maličko přísnější, zejména ubylo stříbrných a bronzových cen. V některých kategoriích ale bylo uděleno i více zlatých Effie najednou, což svědčí o vysoké kvalitě přihlášených kampaní,“ shrnuje výsledky výkonný ředitel AKA Michal Charvát. Podle něj přibylo přihlášených kampaní v oblasti služeb, zatímco chudší nabídka byla v dříve nejsilnějších kategoriích potravin a nápojů.

Ceny Effie 2015

Potraviny:

•Zlatá a stříbrná nebyla udělena

•Bronzová: Momentum Czech Republic, kampaň Staň se tváří Kinder čokolády, klient Ferrero Česká

Nápoje:

•Zlatá: Zaraguza, kampaň Fofola, klient Kofola CS

•Zlatá: Young & Rubicam Praha, kampaň Na jednom poznáš všechny nejlíp, klient Pivovary Staropramen

•Stříbrná: Nebyla udělena

•Bronzová: VCCP + Starcom Mediavest Group, kampaň Buď jsi král hokeje, nebo ne, klient Heineken Česká republika

V letošním ročníku si dvě zlaté Effie odnesla agentura Young&Rubicam za kampaně „Na jednom poznáš všechny nejlíp“ pro Staropramen a za reklamu na věrnostní program RWE Energie pro energetického obra RWE, kterou vytvořila společně s agenturou Wunderman.

Na zlato to dotáhla také dlouhotrvající kampaň sympatického bankéře v bílé košili z Air Bank, který se vtipně vymezuje proti bankéři „starého“ typu. Pod kampaní pro Kellnerovu Air Bank je od začátku podepsána agentura Ogilvy&Mather.

Zlato si odnášejí také reklamy se zubatým křížencem čivavy a jezevčíka Ftefanem na černou limonádu Kofolu. Kampaň vytvořila agentura Zaraguza.

V ostatních službách porotci udělili hned tři zlaté sošky. Kromě zmiňované kampaně pro RWE dosáhl na trofej nový koncept prodejen drogérií Teta a také operátor Vodafone, který vsadil na venkovskou tématiku při propagaci svého rychlého Turbo Internetu v režii agentury McCANN Prague.

Ceny Effie 2015

Spotřební zboží:
•Zlatá: Nebyla udělena
•Stříbrná: OgilvyOne, kampaň Lybar Promiss – jak síla designu zachránila legendu, klient Obra
•Bronzová: Nebyla udělena

Finanční služby:
•Zlatá: Ogilvy & Mather, kampaň Lovebrandem v rekordním čase, klient Air Bank
•Stříbrná: McCann Prague, kampaň Jak skeptický Artur a jeho černý příběh rozzářil budoucnost banky, klient Raiffeisenbank
•Bronzová: Momentum Czech Republic + Mediacom, kampaň To dá rozum, že auto jedině od Škofinu, klient Škofin

V dvoukolovém rozhodování porota posuzovala nejen měřitelné a prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům, ale hodnotila i účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům.

V sociálním marketingu získala zlato kampaň „Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou“ neziskové organizace Women for Women, za kterou stojí manželka miliardáře Pavla Tykače Iva Tykačová.

Kromě Vodafonu se ceny dočkal i další mobilní operátor T-Mobile. Ten získal stříbrnou Effie za kampaň, ve které vsadil na „agenta“ Ivana Trojana.

Celkově byly nejúspěšnějšími agenturami Momentum Czech Republic, která získala tři bronzové Effie a také Ogilvy & Mather, která v souhrnu také obdržela tři ocenění.

V dvoukolovém rozhodování porota posuzovala nejen měřitelné a prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům, ale hodnotila i účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Historie soutěže sahá celosvětově až do roku 1968, v Česku se ceny Effie vyhlašují od roku 1997, kdy AKA získala licenci od amerických majitelů práv.

Ceny Effie 2015

Finanční služby
•Zlatá: Ogilvy & Mather, kampaň Lovebrandem v rekordním čase, klient Air Bank
•Stříbrná: McCann Prague, kampaň Jak skeptický Artur a jeho černý příběh rozzářil budoucnost banky, klient Raiffeisenbank
•Bronzová: Momentum Czech Republic + Mediacom, kampaň To dá rozum, že auto jedině od Škofinu, klient Škofin

Ostatní služby:
•Zlatá: Dynamo design + Moris design, kampaň Jak rebranding a redesign prodejen Teta zvýšil tržní podíl značky, klient P. k. Solvent
•Zlatá: McCann Prague, kampaň Turbo jízda, klient Vodafone
•Zlatá: Young & Rubicam Praha + Wunderman, kampaň Nejsilnější značkou s největším akvizičním potenciálem díky věrnosti komunikačnímu konceptu, klient RWE
•Stříbrná: Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague, kampaň Bezdrát, klient T-Mobile Czech Republic
•Bronzová: VCCP + Symbio Digital, kampaň Vstupenka do klubu miliardářů, klient Sazka

Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů):
•Zlatá: Nebyla udělena
•Stříbrná: Comtech Group, kampaň Run Czech: Jak udělat ze sponzoringu reálnou obchodní příležitost, klient ČSOB Pojišťovna
•Bronzová: Momentum Czech Republic, kampaň Jde to i lidsky, klient ING Bank

Sociální, ekologický, kulturní marketing:
•Zlatá: Comtech Group, kampaň Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou, klient Women for Women
•Stříbrná: Nebyla udělena
•Bronzová: Ogilvy & Mather, kampaň 602 zachráněných životů díky Vzkazům proti rakovině, klient Ministerstvo zdravotnictví České republiky

  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Protonová léčba už pomohla tisícům pacientů

2. května 2024

Advertorial Dvanáct let působí v Praze Protonové centrum. Za tu dobu jím prošly tisíce onkologických pacientů....

Evropa se opatrně vrací k ekonomickému růstu. Rizikem je kondice Německa

2. května 2024

Premium Evropské ekonomiky se zotavují z kritických let, kdy je dusil energetický cenový šok, inflace i...

Lesníci se zlobí, stát nakonec miliardy na klima v rozpočtu nenašel

2. května 2024

Přes dva roky stát sliboval peníze na dotace pro lesníky, nakonec je ale nenašel a program na...

Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu

1. května 2024

Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...