Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Interaktivních reklam přibývá. Věci chodce oslovují a vyvolávají iluze

  7:34
Reklamy, které vyvolávají iluzi skutečnosti, jsou na vzestupu. Přicházejí s nimi především velké firmy jako Coca-Cola, Heineken či Avon. V Česku zatím poutače, které mění realitu a zatahují diváka do děje, příliš vidět nebyly.

Loni společnosti Pepsi vylekala i pobavila některé obyvatele Londýna svou interaktivní autobusovou zastávkou. Vypadala úplně jako běžná zastávka, ale místo skla byla na jejím boku obrazovka, která přesně kopírovala město v pozadí. Jenomže v jednu chvíli na obloze prolétly talíře UFO, později se po chodníku procházel tygr nebo se kdosi vznášel ve výšce na hroznu barevných balonků. Reklama se objevila jako součást kampaně Pepsi Max pod názvem Unbelievable, v níž se firma snaží překvapovat lidi neuvěřitelnými jevy.

Podle Martina Charváta z agentury Konektor to byla první nebo jedna z prvních reklam, která takto využívala prostor na zastávkách. Další tvůrci se inspirovali a koncept napodobovali. Ukazuje se, že podobný hravý model reklamy je velmi úspěšný a díky rychlému rozvoji technologií podobných reklam bude přibývat.

Jejich podstatou pochopitelně není oslovit co nejvíce lidí na ulici. Interaktivní zastávka byla pro kolemjdoucí dočasným povyražením, mnohem důležitější je ale následné šíření po internetu. Ve zmíněném případě nasdílelo scénku se zastávkou s reakcemi překvapených Londýňanů přes sedm milionů lidí.

Kampaň na Pepsi je dobrým příkladem, že rozšířená realita může být i dobrým nástrojem podpory prodeje. V minulosti to předvedlo například Lego s kampaní „Digital box“, kde zákazník na prodejně proskenoval krabici se stavebnicí a na obrazovce se mu promítaly animované 3D modely, kde mohl produkt vidět 3D v akci a ze všech stran. Zákazníkům tak pomáhal rychleji se rozhodnout, co si koupit. A zapůsobil i na děti.

Ač to nevypadá, dobrý nápad může být nakonec také levnější než jiné způsoby reklamy. „Cena takových reklam je řádově nižší než televizní reklama,“ říká Miroslav Pomikal z agentury Young&Rubicam.

V našich končinách realizovala podobně interaktivní kampaň značka Avon na Slovensku. Jakmile prošla nějaká dívka kolem citylightu Avon, ozval se hlas, který ji pochválil, že jí to sluší a nabídl produkty Avon.

„Bylo to celé on-line. Na citylightu byla umístěna kamera, která snímala ulici a u mikrofonu byl připravený komentátor, který s ženami komunikoval,“ říká Pomikal.

Autor:
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Chystá se nová plavba naháčů Karibikem. Povinný bude ručník pod zadek

5. května 2024

Cestovní kancelář Bare Necessities, která realizuje nudistické plavby, zahájí v příštím roce plavbu...

Přepych na umělých ostrůvcích. V Dubaji ožívá projekt luxusních vil

5. května 2024

Uměle vybudované souostroví ve tvaru mapy světa se po léta považovalo za symbol excesů, které Dubaj...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....