ŘSD vypsalo zakázku s předpokládanou cenou 25 milionů korun letos v lednu. Podle úřadu při stanovení podmínek tendru vytvořilo překážky hospodářské soutěže a porušilo zásadu zákazu diskriminace. Stanovené parametry odpovídaly pouze parametrům routeru Cisco, který tím byl zvýhodněn před ostatními.
PŘEHLED: Kvůli opravám čekají řidiče komplikace na dálnicích D1, D2, D5 i D8 |
„V tuto chvíli finalizujeme upravenou zadávací dokumentaci, tak aby vyhovovala všem požadavkům a námitkám Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V horizontu několika týdnů tu soutěž vyhlásíme znovu,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Do doby, než bude moci ředitelství podepsat smlouvu na úsekové radary, hledá dočasné záložní řešení. „Ale o tom budeme dopředu informovat,“ dodal mluvčí.
ÚOHS se případem zabýval na základě podnětu společnosti MOVYS. Obsahem zakázky je dodávka pěti sad pro měření úsekové rychlosti v lokalitách probíhající dálniční rekonstrukce, včetně instalace, zprovoznění, servisu a demontáže.
Jedná se o systém, který bude automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla na dvou definovaných řezech, instalovaný na stávajících mýtných branách nebo mobilních konstrukcích a vypočítávat jejich okamžitou a úsekovou rychlost.
Kde se už měří
V současnosti ŘSD měří rychlost zatím na prvním úseku mezi Psáři a Souticemi. Během roku se počet kontrolovaných míst měl rozrůst na pět v souvislosti s tím, jak se ŘSD podaří vysoutěžit nová měřicí zařízení. Ministerstvo dopravy počítalo s umístěním těchto zařízení mimo jiné na uzavírkách na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce.
S úsekovým měřením začalo ministerstvo loni na úseku nedaleko Brna. Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu. Kromě uzavírek na opravované D1 používá ŘSD podobný systém například v Klimkovickém tunelu u Ostravy.