České dráhy původně počítaly, že zaplatí za 32 měsíců dlouhý kontrakt 90 milionů korun, nakonec v soutěži cena stoupla na 135 milionů korun. Druhým zájemcem byla podle údajů na profilu zadavatele společnost Promoteri.eu. Za jednu hodinu vlakušky na palubě budou České dráhy platit 298 korun bez DPH.
ČD opět hledají firmu na vlakušky, potřebují je hlavně na obsluhu minibarů |
„Vyšší nabídková cena je dána aktuální situací na trhu práce,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle něj i přes vyšší cenu rozhodně neplánují omezení rozsahu poskytovaných služeb.
Vlakušky používá firma ve vlacích kategorie Express pro zajištění služby ČD Minibar, tedy prodeje občerstvení, denně tuto službu nabízí v 94 vlacích. Dále jezdí zejména ve špičce ve vlacích vyšší kvality na páteřních linkách, kde jsou řazeny například dva vozy 1. třídy a standardní vlakový personál by nestihl palubní služby v plném rozsahu zajistit.
Na rozdíl například od průvodčích či vlakvedoucích nemusí mít žádné dopravní vzdělání. Původně je České dráhy najaly pro roznos vody a denního tisku v pendolinu poté, co RegioJet zavedl ve vlacích stevardky.