Britští internetoví prodejci očekávají po vánočních svátcích reklamace nechtěných dárků v hodnotě až 2,5 miliardy liber (72 miliard korun), píše deník Telegraph.
Podle firmy LCP, zabývající se poradenstvím v oblasti logistiky a zásobování, znamená nárůst počtu nákupů přes internet také zvýšení počtu požadavků na vrácení zboží.
Telegraph uvádí, že lidé nejčastěji vracejí obuv - téměř třetina bot putuje coby nevyhovující dar po Vánocích zpět do prodejen. Na druhém místě je oblečení, se kterým není spokojeno 20 procent obdarovaných. Domácí potřeby lidé reklamují v 15 procentech případů.
Podle Stuarta Higginse, ředitele maloobchodní divize konzultační firmy LCP, znamená tento nával reklamací pro prodejce práci navíc v jednom z nejvytíženějších období v roce. „Jejich obchody ovlivní i to, že třetina žádostí o vrácení zboží dorazí zrovna v době, kdy všichni spouští lednové výprodeje,“ dodává Higgins.
Britská legislativa ukládá e-shopům povinnost umožnit zákazníkovi vrácení zboží do 14 dnů od jeho zakoupení. V případě, že si kupující rozmyslí nákup, dostane zpátky celou částku.