Podle výkonného ředitele TransPodu Sebastiena Gendrona firma během letošního roku vybuduje prototyp svého transportního systému v poloviční velikosti vedle města Limoges ve střední Francii. Gendron tvrdí, že jejich technologie je realističtější a levnější než Muskův koncept.
Prvotní návrh vysokorychlostního transportního systému Hyperloop představil Elon Musk v roce 2013. Od té doby vzniklo několik dalších konceptů tohoto futuristického dopravního prostředku, například projekt Virgin Hyperloop One britského miliardáře Richarda Bransona.
Musk svůj projekt v nadsázce popsal jako „něco mezi Concordem, elektromagnetickým dělem a stolem na air hockey.“ Systém je založen na podtlakových tunelech, přes které jezdí přetlakové kapsle na vzduchových polštářích, aby se eliminovalo tření.
„Muskův koncept je brilantní, ale plný chyb,“ cituje slova šéfa TransPodu agentura Bloomberg. „Náš přístup je skromnější, levnější a vstřícnější k regulacím.“
Patentovaný projekt firmy TransPod využívá magnetický pohon a elektrifikovanou trať. Jejich transportní kapsle projíždějí vakuovým tunelem, který je navržen tak, aby redukoval tření. Nízkých nákladů na výstavbu je dosaženo využitím různých existujících technologií z leteckého průmyslu.
Na testovací trati ve Francii budou transportní kapsle jezdit rychlostí až 600 kilometrů za hodinu, píše Bloomberg. To je víc než dosahuje nejrychlejší vlak ve Francii TGV, ale konečný cíl technologie Hyperloop, tisíc kilometrů za hodinu, tak zůstane nepokořen.
První test pohonu superrychlé potrubní dopravy v roce 2016 byl úspěšný:
12. května 2016 |