Letiště Praha bylo klíčovým aktivem Českého Aeroholdingu, který dosud fungoval jako vlastník veškeré letištní infrastruktury, zatímco Letiště Praha mělo na starosti chod letiště.
Aeroholding byl v minulosti většinovým akcionářem v Českých aeroliniích (ČSA), kterým pomohl od hrozícího krachu. Po prodeji posledního podílu v ČSA jiné státní firmě Prisko v roce 2016 však podle důvodové zprávy vládního materiálu ztratilo oddělení Aeroholdingu a letiště svůj smysl.
Firmy se spojí zpětně k 1. lednu 2018, fúze pak bude zapsána k 1. srpnu do obchodního rejstříku. Sloučením skončí i statutární orgány aeroholdingu. Zatímco představenstva obou společností byla personálně podobná a vedl je Václav Řehoř, dozorčí rada aeroholdingu vedená ekonomem Janem Švejnarem skončí.
„Rozhodnutí vlády o vnitrostátní fúzi sloučením společností vítáme. Na přípravě fúze jsme dlouhodobě spolupracovali, takže se nám v průběhu posledních dvou let podařilo většinu organizačních a procesních změn postupně realizovat tak, že nyní jsou všechny procesy a organizační struktura již nastaveny na cílový stav po fúzi,“ říká předseda představenstva Českého Aeroholdingu Václav Řehoř.
„Fúzí chceme zefektivnit výkon vlastnických práv státu v mimořádně strategické společnosti, jakou pražské mezinárodní letiště bezesporu je. Zároveň odstraníme administrativní zátěž spojenou s chodem více oddělených společností a ušetříme na provozních výdajích,“ doplňuje ministryně financí Alena Schillerová.
Český Aeroholding vznikl v roce 2011 a vedle letiště jsou jeho součástí také Czech Airlines Technics, Czech Airlines Handling a jiné společnosti.