Název pochoutky nápadně připomíná termín Bloody Sunday, který se používá ve spojitosti s jedním nejtragičtějších dnů v historii Severního Irska. V severoirském Londonderry totiž v neděli 30. ledna 1972 příslušníci britské armády během protestního pochodu zastřelili 13 lidí a dalších 14 střelbou zranili. Mezi mrtvými bylo i sedm nezletilých.
Plakát s reklamou na inkriminovaný dezert se setkal s vlnou odporu ihned po zveřejnění na sociálních sítích. Společnost McDonald’s se obratem vyjádřila, že se reklamní kampaň rozhodně neměla vysmívat tragické historické události. „Hluboce se za celou společnost omlouvám všem, kterých se tato reklama dotkla,“ omluvila se tisková mluvčí portugalské odnože McDonald’s. Termín „Bloody” byl podle jejích slov použitý v souvislosti s blížícím se Halloweenem.
James McClean about to get on a plane and start scrapping with some Portuguese McDonald’s workers https://t.co/hJDbaRZNUZ
— Heppletitis (@DanHepple) October 31, 2019
McDonald’s není první, kdo se musí za použití označení některého z produktů coby „Bloody Sundae” omlouvat. V roce 2013 musel to samé udělat i bar sídlící v londýnské Covent Garden. Ten pro změnu nabízel mléčný nápoj s názvem Sundae Bloody Sundae cocktail. Koktejl vyvolal pobouření mezi mnoha Iry i proto, že byl servírován společně s plastovou miniaturou vojáčka.
Britská BBC informovala, že po celém incidentu a ostré kritice portugalský McDonald’s reklamu na zmrzlinový dezert odstranil.
Fast foodový řetězec není jedinou firmou, která se musela omlouvat za nekorektní prezentaci. Konkurenční Burger King si nedávno sypal popel na hlavu za rasistickou reklamu, která se vysmívala asijské kultuře a s kritikou se musely popasovat i módní značky či kosmetické společnosti jako je Nivea a Dove. Česko zase řešilo pře pár lety reklamu v letáku Lidlu.