Reklama ukazuje, že nejlepší věci vnímané jako „skandinávské“ jsou ve skutečnosti přejaté. Za demokratický politický systém děkují Řecku, za možnost mateřské dovolené Švýcarsku. Dále uvádí, že ikonické severské větrné mlýny byly vynalezeny v Persii a většina lidé se v severských městech prohání na německých kolech.
Kancelářskou sponkou, kterou ve spotu označují jako „pýchu Norska“, by se Norové prý také pyšnit neměli, pochází totiž ze Spojených států. Americe děkují i za hnutí pro ženská práva.
Spot poukazuje i na tradiční severské pochoutky, které mají svůj původ v Holandsku, Číně nebo v Turecku. Dojde i na slavné švédské masové kuličky, tolik populární v nábytkovém řetězci Ikea. Ani na ně podle reklamy nemohou být seveřané hrdí, jsou totiž turecké. Stejně tak sladké pečivo, kterému se přezdívá „danish pastry“, ve skutečnosti není z Dánska, ale pochází z Rakouska.
V závěru reklamy zazní, že Skandinávci nejsou o nic lepší, než jejich vikingští předci. Přejímají vše, co se jim líbí, ze zahraničí, a udělají si z toho „tradiční” severskou kulturu. Cokoliv Norové, Švédové, Finové a Dánové uvidí na svých zahraničních cestách, přinese nové zážitky a prvky do jejich kultury, a proto by mělo být cestování nadmíru podporováno.
Pod videem na youtubovém kanálu Scandinavian Airlines jsou komentáře skryty, avšak nespokojenost je patrná už díky 63 000 reakcí typu „dislike“. Zlost je cítit i ze sociálních sítí. „Nejste lidé, nemáte žádnou kulturu, vaše historie je lež, existujete jen díky pouhé náhodě,” vykládá si znění reklamy twitterový účet Radical Catholic.
„Propagovat, že Skandinávie nic neznamená, nemá žádnou kulturu a vše ukradla z jiných zemí, není úplně chytrým tahem, koneckonců ani pravdivým,” píše Bue Andre. „Je to nechutné,” komentuje situaci uživatel Genpoden a přidává hashtag BoycottSAS, který se ve velkém šíří sociálními sítěmi a vyzývá cestovatele, aby zvolili jinou leteckou společnost.
„Z této reklamy jsem si vzal to, že evidentně není žádný důvod k tomu navštívit Skandinávii. To asi úplně nebylo záměrem Scandinavian Airlines,” píše Paul Joseph Watson.
Agentura Reuters informovala, že aerolinky po velké vlně naštvaných komentářů reklamu stáhly. „Při analýze ohlasů jsme došli k tomu, že reklama byla na internetu mnohokrát napadena a kampaň by nebyla úspěšná,” vyjádřila se letecká společnost.
Původně chtěla spot představit i na sociálních sítích. „Za hlavní myšlenkou reklamy si stojíme. Chtěli jsme jen předat to, že nás cestování obohacuje,” uzavírají aerolinky.