ANA jde ještě o krok dále než ostatní aerolinky, které roušky budou pouze doporučovat a pasažéry budou k nasazování vyzývat, informuje server Japan Today. Japonská letecká společnost však pasažéra bez roušky nepustí na palubu a za nedodržení pokynů budou hrozit přísnější tresty.
Roušky a štíty by samozřejmě měla nosit i posádka. Jedním z dalších opatření All Nippon Airways by měly být i plastové zábrany u přepážek na odbavení.
Letecký průmysl je jedním z koronavirem nejvíce zasažených odvětví. Mnoho leteckých společností tak přichází s opatřeními, která by pasažéry chránila před nákazou a eliminovala tak jejich strach z využívání letecké přepravy.
Japan Airlines a Skymark Airlines uvedly, že prozatím nebudou rozsazovat pasažéry vedle sebe, aby bylo možné zachovat rozestupy. Společnost JAL také uvedla, že opatření bude dočasné a jeho cílem je zmírnit obavy lidí z blízkého kontaktu se spolucestujícími.
Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu takové opatření, jaké plánuje udělat ANA, nedoporučuje s tím, že povinnost pasažérů a posádky nosit roušku. Riziko nákazy je podle ní nízké a také by vzrostly náklady na přepravu, pokud budou cestující muset dodržovat rozestupy.
Podle sdružení je riziko přenosu virů v letadlech ve srovnání s jinými druhy veřejné dopravy nízké, pravděpodobně kvůli uspořádání – cestující sedí všichni směrem dopředu, vysoké rychlosti proudění vzduchu a použití vysoce účinných filtrů částic v kabinách.
Letušky v ochranném obleku
Jiné letecké společnosti však podnikly i přísnější kroky. Aerolinka Qatar Airways přiměla letušky, aby nosily celotělové ochranné obleky, a filipínský Cebu Pacific Air se bude testovat, zda účastníci letu mají protilátky na koronavirus.
Finská společnost Finnair se zase rozhodla požádat cestující, aby se zaregistrovali online a vyhnuli se hromadění na letištích. Ukončila také prioritní nástup na palubu a místo toho vyzvala cestující sedící v zadní části letadla, aby nastoupili jako první.
Japonské aerolinky zatím plánují tato opatření uplatňovat při letech na kratší vzdálenost. Zda se budou na mezinárodních a delších letech uplatňovat přísnější opatření, zatím není známo.