V současné době prodává obchodní řetězec Billa pod značkou Vocílka 371 produktů z 510 farem v České republice. S nabídkou výrobků přitom společnost přišla už před devíti lety. Tématem tiskové konference byl vývoj značky a představení nové strategie komunikace.
Vocílka má od letošního roku garanci výhradně českého výrobku i na uzeninách. Billa se snaží české výrobce do svého sortimentu zařadit co nejvíce, v současné době je 72 % z jejich dodavatelů českých. „Česko je na maso soběstačné na 45 %. Teď v krizi ale bylo vidět, že zákazníci stojí o české výrobky,“ říká generální ředitel Billy Jaroslaw Szczypka. S tím souhlasí i Punčochář. „Je to pro mě důležité. Do české kuchyně patří české maso,“ říká šéfkuchař.
„Vybrat maso v obchodě není hračka, jelikož si na něj zákazník nemůže sáhnout. Je ale důležité vědět, jaké maso chceme. Můžeme tedy vybírat podle mramorování a tuku. Dále samozřejmě hraje roli čerstvost masa, která se pozná i podle barvy,“ vysvětluje Punčochář.
„Doma, když maso rozbalíte, je dalším ukazatelem vůně a křehkost. Tu můžete vyzkoušet zmáčknutím masa palcem,“ dodal šéfkuchař pro iDNES.cz.
Oblíbenost českého masa ostatně potvrzují i zákazníci. „Vocílka je naše nejpopulárnější privátní značka. Sedmdesát pět procent z našeho celkového obratu na mase tvoří právě tato značka,“ dodává Szczypka. Maso od Vocílky tak tvoří 20 % obratu privátních značek Billa.
Cenově sice maso Vocílka patří mezi dražší produkty, oblíbenost u zákazníků mu to však neubírá. „Zjistili jsme, že za kvalitu si zákazníci rádi připlatí,“ říká tisková mluvčí Billy Dana Bratánková.
Spojení Vocílky a šéfkuchaře Punčocháře v nové kampani není náhoda. „Toto spojení pro nás bylo jasnou volbou. Jako šéfkuchař ví jaké suroviny vybírat a sám si maso od Vocílky kupuje na domácí vaření,“ vysvětluje marketingová ředitelka Billy Lucie Průšová.
V rámci kampaně ukazuje šéfkuchař zákazníkům i videorecepty a vzdělávací videa o mase. To od Vocílky se musí ročně podrobit zhruba tisícovce hygienických kontrol. „Kromě kvality a zdravotní nezávadnosti by však měl zákazník dobré maso poznat už na první pohled. Důležitá je barva, vůně, konzistence a pak i samozřejmě chuť,“ uzavírá manažerka zajišťování kvality Milada Valášková.