Jak naznačuje název nového pokrmu z dílny McDonald´s, hlavní složkou novinky je oblíbený český sýr Lučina, který je podáván společně s muffinem, čerstvými ředkvičkami a rukolou. Výběr Lučiny navazuje podle slov řetězce na snahu odebírat lokální, české a slovenské suroviny. Kromě tradičního českého sýru řetězec zařadil do nabídky také česká podestýlková vejce.
Nabídka je v prodeji od 31. srpna a podle řetězce je o ni velký zájem. „Už v prvních dnech potvrdily prodeje naše očekávání a se zvyšujícím se povědomím o této novince zájem zákazníků ochutnat naši aktuální snídani neustále roste,“ sdělila iDNES.cz ředitelka PR a komunikace McDonald´s Jitka Pajurková.
McMuffin Lučina není prvním zdravým kouskem, který řetězec zařadil do své nabídky. McDonald´s se snaží reagovat na měnící se preference spotřebitelů, kteří stále častěji vyhledávají zdravější možnosti stravování.
„Sledujeme aktuální trendy. Postupně jsme do nabídky zařadili například bezlepkovou žemli, burger na salátovém lůžku bez žemle, bezlepkové dorty nebo kávu se sójovým či bezlaktózovým mlékem. Aktuálně hledáme vhodnou variantu pokrmu rostlinného původu, který bychom v budoucnu zařadili do nabídky českých restaurací McDonald’s, vysvětlila Pajurková.
Zdravější fastfoody
Snaha fastfoodových řetězců „ozdravit“ své menu a vyhovět tak tlaku spotřebitelů prahnoucích po zdravějším životním stylu, je celosvětovým trendem. Na jedné straně vznikají nové fastfoodové řetězce, které jsou od samého počátku zaměřené na zdravý životní styl.
Na straně druhé jsou staří hráči průmyslu rychlého občerstvení, kteří do svých nabídek pomalu přidávají na výběr zdravější varianty pokrmů. Slibují například čerstvější ingredience s menším množstvím přísad, kuřecí maso z volného výběhu nebo zeleninu jako hlavní chod, uvádí zpráva serveru Franchise Help.
Big Mac by měl mít o pětinu méně kalorií, chce nařídit britská vláda |
Snaha jíst zdravěji ale nevychází jen od spotřebitelů. O zdravější občany mají stále větší zájem i vlády některých zemí. Do boje proti obezitě se například pustila britská vláda, která vyzvala tamní řetězce rychlého občerstvení, aby snížily objem kalorií v oblíbených pokrmech, zejména právě v oblíbených hamburgerech, v pizze, ale i v tradičním pokrmu Fish & Chips.
Ve Francii se proti dětské obezitě rozhodlo pro změnu bojovat sdružení spotřebitelů UFC-Que Choisir, které bojuje za zákaz televizních a internetových reklam na nezdravé jídlo pro děti. Organizace analyzovala 448 hodin televizních programů a 7 150 reklam a zjistila, že 90 procent reklam určených pro děti zobrazuje potraviny s vysokým obsahem tuku, cukru nebo soli. Patří sem reklamy na sladkosti, sladké cereálie, sušenky ale také na rychlé občerstvení, uvedl deník The Connexion France.