Haribo je jedním z největších výrobců želé sladkostí na světě, v tuzemsku je známý hlavně svými gumovými medvídky. Německé centrále diskontu Lidl se nelíbí, že cena 360gramového balení medvídků se má zvýšit o dvacet centů na 1,29 eura. Na zdražení reagoval stažením veškerých výrobků společnosti Haribo ze svých obchodů.
Na výrobce alkoholických medvídků kleklo Haribo. Není to fér, brání se firma |
Značka zmizí také z pultů supermarketů Lidl v Česku. „Nákup výrobků společnosti Haribo je zajišťován německou centrálou Lidl. V tuzemsku tak v okamžiku omezení nákupu nebudou tyto výrobky pro zákazníky dostupné,“ vysvětluje mluvčí českého Lidlu Iveta Barabášová.
Ke zdražování však mají výtky i další řetězce, například největší síť supermarketů v Německu Edeka. Tato firma prozatím snížila dostupnost produktů Haribo ve svých prodejnách o čtyřicet procent.
Haribo zdražování zdůvodňuje rostoucími náklady na výrobu. Pro Lidl a Edeku je však zvyšování cen nepřijatelné. Tvrdí, že v posledních týdnech je u zákazníků znát změna spotřebního chování, kdy kvůli nejistotě a strachu stále častěji hledají cesty, jak ušetřit.
Omezení dostupnosti nebo mírné zdražení
Další řetězce v Česku reagují na zdražování Hariba různě. „Snížili jsme počet položek od tohoto dodavatele. Pro zákazníky však držíme původní ceny“, říká mluvčí Tesca Václav Koukolíček.
Zdražování v Česku nekončí, vysoká inflace osekává lidem reálné mzdy |
Podobně postupují i hypermarkety Globus. „Nové nákupní ceny nám byly oznámeny v dubnu s platností od července. Prodejní ceny však v Globusu zůstaly stejné,“ tvrdí mluvčí sítě Lutfia Volfová.
Další prodejci pak přistoupili ke zdražování. „Na Košíku jsme naposledy měnily ceny v průběhu června, s vyřazováním sortimentu společnosti Haribo však nepočítáme“, uvádí mluvčí online obchodu Košík.cz František Brož. „Výrobky firmy Haribo máme stále v nabídce. Za poslední dobu došlo pouze k mírnému navýšení ceny,“ dodává mluvčí Kauflandu Renata Maierl.