„Koronavirová krize určitě spustila prodej stolních her. V přípravách na toto období jsme celkově projeli každou škvíru v naší prodejně a přidali i některé starší tituly, které často hráči vyhledávají,“ říká k aktuální situaci Jan Reichel za firmu STOLNI-HRY.CZ.
Ačkoliv výrazně přibylo zrušených předobjednávek zejména na dražší hry s často uváděným důvodem zhoršené finanční situace spojené s koronavirovou krizí, zvýšení odbytu potvrzuje i další prodejce.
„V první vlně jsme zaznamenali během několika týdnů nárůst cca o 30 % v online prodeji, který již zpět neklesl ani během léta. Ve druhé vlně také registrujeme nárůst online obratu o dalších cca 20-30 %,“ uvedl Miroslav Tlamicha z TLAMA games.
Dodal také, že se zvyšuje i zájem o půjčování her. Zejména v průběhu druhé vlny se podle něj i přes nemožnost výběru her na prodejně počet výpůjček ztrojnásobil.
Nárůst prodeje zaznamenali také ve světě. Americký výrobce hraček Hasbro ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o čtyři procenta na 221 milionů dolarů (přes pět miliard korun).
Čisté tržby společnosti Hasbro se podle výsledkové zprávy zvýšily o téměř 13 procent na 1,78 miliardy dolarů. Tržby samotné divize her, která zahrnuje například značky Monopoly a Scrabble, vzrostly dokonce o 21 procent na 543 milionů dolarů.
Ze zvýšené poptávky těžil rovněž konkurent Mattel. Ten minulý týden oznámil, že ve třetím čtvrtletí zvýšil zisk na 316 milionů dolarů ze 70,6 milionu před rokem. Tržby společnosti, která vyrábí například panenky Barbie, vzrostly o desetinu na 1,63 miliardy dolarů.
„Hračkářský průmysl jako celek významně vzrostl a nadále prokazuje svoji odolnost v náročných ekonomických dobách,“ řekl ředitel společnosti Mattel Ynon Kreiz.