ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Nejúspěšnější Black Friday v historii. E-shopy zvedly tržby o polovinu

  • 41
Tuzemským e-shopům vzrostly během uplynulé slevové akce Black Friday tržby oproti loňsku v průměru o 42 procent, oproti letošnímu dennímu průměru pak až o 134 procent. Nejvíce rostl zájem o prodej hraček či elektroniky. Vyplývá to z informací poskytovatele hostingových služeb vshosting~ a dodavatele e-shopových platforem Shopsys.

Nápor na servery internetových obchodů se zvýšil zhruba dvojnásobně, vyplývá z dat firmy vshosting~, jejíž služby využívá více než 50 procent českých a slovenských e-shopů, a společnosti Shopsys. Online tržby velkých kamenných hráčů budou za letošní rok přibližně dvojnásobné oproti loňsku.

Takzvaný Black Friday neboli Černý pátek letos připadl na 27. listopadu. Jde o každoroční nejznámější slevovou akci. Letošní Black Friday byl podle prodejců ještě o to intenzivnější, protože se uskutečnil na vrcholu druhé vlny pandemie covid-19, kdy se velká část prodejců během roku kvůli omezením přesunula právě na internet.

Tržby internetových obchodů tak oproti loňské akci vzrostly o 42 procent. Oproti dennímu průměru za letošní rok pak posílily 2,34krát. „U některých elektronických obchodů se sortimentem typickým pro vánoční dárky, jako jsou například hračky nebo elektronika, se jednalo až o čtyřnásobný výsledek co do obratu,” řekl obchodní a marketingový ředitel Shopsys Matěj Kapošváry. Tyto kategorie, společně například i s domácími potřebami, zaznamenaly oproti loňskému roku nárůst až přes 100 procent.

Drtivá většina slev během Black Friday může být falešná, varuje studie

S růstem prodejů se zvýšil i nápor na servery jednotlivých e-shopů. Počet požadavků neboli kliků na jednotlivých internetových obchodech vzrostl oproti průměru dvojnásobně na 345 kliků za vteřinu. U nejsezónněji zaměřených obchodů pak podle vshosting~ narostl provoz o více než 2 200 procent. „Když Black Friday akce vrcholila, dosáhly průměrné hodnoty dokonce 600 požadavků za sekundu. Ve srovnání s loňským rokem jde o více než 60procentní nárůst,“ podotkl obchodní ředitel vshosting~ David Lintimer. Upozornil, že společnost se na tuto slevovou akci připravovala, proto podobný nárůst je na serverovou infrastrukturu náročný. Jde především o navyšování kapacity a výměnu serverů za výkonnější.

Letošní rok je pro tuzemské internetové obchody i kvůli koronavirové krizi a vládním omezení kamenných obchodů rekordní. „Pokud se podíváme na segment velkých kamenných hráčů, tak jejich tržby v prostředí online budou letos dvojnásobné, než byly loni,“ dodal Kapošváry.

,